Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2014-06-02, 16:32
Administracja portalu postanowiła przyjrzeć się wakacyjnej ofercie pociągów dalekobieżnych w regionie. O ile na magistrali węglowej, przechodzącej przez wschodnie rubieże regionu, obserwuje się wzrost liczby połączeń, to na linii 181 można odnieść wrażenie zubożenia oferty.
Przez Wieluń w okresie wakacyjnym będą jeździły tylko dwa pociągi dalekobieżne - TLK Podhalanin i TLK Wiking.
TLK Podhalanin umożliwi dojazd do Szczecina i Zakopanego. Pociąg do Zakopanego odjeżdżał będzie z Wielunia o 2:13. Pociąg ten będzie jeździł w okresie 19 czerwca - 30 sierpnia, z wyjątkiem 20 czerwca i 23 - 27 czerwca. Pociąg do Szczecina będzie odjeżdżał z Wielunia o 4:09. Będzie jeździł w okresie 20 czerwca - 31 sierpnia, z wyjątkiem 21 czerwca i 24 - 28 czerwca.
TLK Wiking umożliwi dojazd w soboty do Katowic, a w niedziele i 15 sierpnia do Szczecina. Pociąg do Katowic będzie odjeżdżał z Wielunia o 11:11, zaś do Szczecina o 17:45.
Na magistrali węglowej pojawią się 3 pary pociągów dalekobieżnych. Będą zatrzymywały się w Karsznicach i Częstochowie. TLK Wydmy umożliwi dojazd do Raciborza i do Łeby oraz na Hel.TLK Cegielski połączy Kraków z Poznaniem, a TLK Sukiennice Kraków ze Szczecinem i w wybrane dni ze Świnoujściem.
Nowością i zaskoczeniem są pociągi musicRegio PKP Przewozy Regionalne, które w drodze z Lublina do Kostrzyna na 'Przystanek Woodstock' zatrzymają się na stacji Chorzew Siemkowice w powiecie pajęczańskim. 30 lipca zatrzyma się tam o 21:10 pociąg o nazwie 'Ziutek', zaś 29 lipca o 21:40 'Grabik'. W drodze powrotnej oba pociągi zatrzymają się w Chorzewie Siemkowicach 3 sierpnia - 'Ziutek' o 15:59, a 'Grabik' o 12:09.
Info: Wieluńska Strona Komunikacyjna
3.jpg
Plik ściągnięto 148 raz(y) 81,23 KB
1.jpg
Plik ściągnięto 215 raz(y) 109,65 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 139 raz(y) 99,38 KB
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Wakacyjnych połączeń TLK nie znajdziemy na chwilę obecną na stronie http://rozklad-pkp.pl/ kupić można je poprzez http://intercity.pl/pl/
Ciekawostka 38250 PODHALANIN bez przesiadki z Wielunia do Szczecina planowo jedzie 06:08h natomiast Wieluń - Szczecin z przesiadkami w Kępnie oraz w poznaniu 6:03h
Wyremontują przejazd kolejowy na Sieradzkiej 2014-10-17
Jeszcze w tym roku ma zostać wyremontowany przejazd kolejowy na wylocie z Wielunia w kierunku Sieradza - zapowiada PKP PLK. Zapowiedź remontu przejazdu na Sieradzkiej to dobra wiadomość dla kierowców. Od dawna krytykują oni PKP za prowizoryczne naprawy rozpadającej się jezdni w obrębie torowiska.
Temat fatalnego stanu przejazdu poruszaliśmy nie raz. Doraźne remonty, na które pomstują mieszkańcy, polegają na zasypywaniu ogromnych dziur. Mija kilka tygodni i znów trzeba uważać, żeby nie uszkodzić zawieszenia.
Działania w sprawie porządnego remontu zostały podjęte w ubiegłym roku. W sprawę zaangażował się m.in. Stanisław Kokot, wieluński działacz Sekcji Zawodowej Infrastruktury Kolejowej NSZZ "Solidarność". W odpowiedzi na jego niedawne pismo, zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. potwierdził, że inwestycja w końcu dojdzie do skutku.
- Realizacja zadania nastąpi do końca 2014 roku - poinformowała Małgorzata Skiba, dyrektor biura zarządu PKP PLK. Dodała, że inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych kolei.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku wyremontowano inny przejazd w Wieluniu - na wylocie z miasta w kierunku Wrocławia. Tam utrapieniem kierowców były pozapadane płyty pomiędzy torami.
Mam nadzieję że przy okazji usuną z jezdni zbędny tor zlikwidowanej bocznicy do ciepłowni oraz przesuną rogatkę bliżej toru właściwej linii.
Poniżej wyciąg z przetargu na remont urządzeń przejazdowych na Sieradzkiej (rogatki i sygnalizacja, SZS):
Cytat:
Naprawa urządzeń przejazdowych kat. A w km. 62.398 linii 181 Herby Nowe - Olesnica wraz z zabudową urzadzeń TVU
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia związanego z naprawą urządzeń przejazdowych na przejeździe kat. „A” w km 62,398 linii 181
1. Opracowanie dokumentacji urządzeń przejazdowych i TVU dla warunków miejscowych przejazdu w km. 62,398, linii 181 w stacji Wieluń Dąbrowa obsługiwanej z nastawni wykonawczej „WD1”.
2. Wykopanie rowu kablowego na długości 300 metrów dla ułożenia kabli (zasilającego urządzenia przejazdowe, sterującego urządzeniami przejazdowymi oraz do TVU)
3. Ułożenie kabli w rowie kablowym zaspanie warstwą piasku, ułożenie taśmy ochronnej oraz zasypanie rowu kablowego.
4. Wykonanie przepustów kablowych pod torami w ilości szt.2 x 11m, pod drogą w rejonie przejazdu szt.2 x 10m.
5. Ustawienie szafy sterującej rogatkami, szafy zasilającej wraz z systemem zabezpieczeń, szafy systemu telewizji przejazdowej TVU oraz szafy zapasowej przeznaczonej na znaki i tablice ostrzegawcze.
6. Zabudowanie urządzeń przejazdowych – (cztery napędy rogatkowe typu JEGD-50 po regeneracji wraz z nowymi podstawami, drągami rogatkowymi o dł. 6m wyposażonymi w latarki drągów, cztery sygnalizatory drogowe diodowe wraz z podstawami i sygnałem akustycznym).
7. Zabudowanie zewnętrznych urządzeń telewizji przemysłowej – (dwa kompletne maszty z podstawami, cztery kamery 2 do obserwacji przejazdu 2 do rejestracji tablic wraz z systemem fonii przejazd posterunek obsługi)
8. Wykopanie rowu kablowego n a długości 80m z ułożeniem kabli oraz ich zasypaniem do napędów rogatkowych, sygnalizatorów drogowych, oraz kamer)
9. Wprowadzenie kabli (sterującego, zasilającego, teletechnicznego) do budynku nastawni po czym do pomieszczenia nastawniczego, wprowadzenie i podłączenie kabli do szaf aparatowych, napędów, sygnalizatorów oraz do kamer TVU.
10. Zabudowanie i podłączenie wewnętrznych urządzeń TVU (rejestratora, monitorów, systemu zasilania oraz systemu fonii).
11. Zabudowanie i podłączenie manipulatora do sterowania urządzeniami przejazdowymi.
12. Wykonanie zabezpieczeń oraz podłączenie kabla zasilającego urządzenia przejazdowe, TVU a w razie potrzeby do oświetlenia przejazdu.
13. Opisanie urządzeń (szaf, napędów, sygnalizatorów, kamer), sprawdzenie, pomiar i przekazanie do eksploatacji.
14. Demontaż kompletu obecnie eksploatowanych urządzeń przejazdowych wraz z jednym masztem kamery, oraz urządzeniami wewnętrznymi.
Wariant II wraz z bocznicą, wydaje się jedynym rozsądnym. Jedynie przy takim przebiegu linia ma szansę na byt po zakończeniu pracy kopalni. Wariant II tworzy stosunkowo atrakcyjne połączenia Łódź- Wrocław, Kępno-Wieruszów-Wieluń- Zduńska Wola - Łódź, oraz Wieluń-Bełchatów-Piotrków - (opcjonalnie Warszawa). Wariant V forsowany przez Złoczew, jest korzystny tylko dla Złoczewa i to raczej na krótką metę. Linia o przebiegu włg wariantu V nie będzie miała najmniejszych szans na funkcjonowanie po zamknięciu kopalni. Uwzględniając długość trasy, wariant V nie tworzy tak atrakcyjnego połączenia jak wariant II. Jaki ruch pasażerski i towarowy będzie w stanie wygenerować sam Złoczew po zakończeniu pracy kopalni? Ze stuprocentową pewnością niewielki.
Linia musi być atrakcyjna przede wszystkim dla Łodzi, Wrocławia (choćby nawet jako alternatywne połączenie) oraz takich miejscowości jak Zduńska Wola, Pabianice, Wieluń, Wieruszów, Kępno, Bełchatów i Piotrków. Taką szansę/gwarancję daje jedynie wariant II.
Przejazd na Sieradzkiej-kolejny krok przebudowy-zamontowano podstawy pod rogatki. Mam takie wrażenie że remont przejazdu pod względem urządzeń to jedno, a nawierzchni to drugie i inwestycje nie będą równolegle realizowane.
Ostatnio zmieniony przez puma2091 2014-11-21, 16:34, w całości zmieniany 2 razy
Przejazd w ciągu ulicy POW także idzie do remontu w ciągu najbliższych kilku miesięcy
Znalazłem potwierdzenie Twojej informacji.
Wykaz zamknięć toru na linii 181 - wynika z niego że przebudowa przejazdu przy POW (km~59)powinna zacząć się w ~ pierwszej dekadzie grudnia, a samo zamknięcie toru nastąpi w dniach 15-18 grudnia 2014.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum