Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-03-18, 21:38
Szkoda że w kontekście połączenia Wrocław - Łódź/Warszawa wymienia się budowę linii z Wieruszowa do Sieradza, a nie krótszego odcinka z Wielunia do Chorzewa-Siemkowic.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-09-12, 17:20
Linia kolejowa 181 do zamknięcia?
Kiedy znów pojadą pociągi z Wielunia do Wrocławia? Możliwe, że nigdy, bo niepewna jest przyszłość linii 181
Trwają starania o przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na trasie z Wielunia do Wrocławia. Nie mamy jednak dobrych wieści w tej sprawie. Do samorządowców trafiło właśnie pismo, w którym jest mowa nie tyle o reaktywacji linii 181, lecz o tym, że może ona zostać nawet zupełnie zamknięta!
Takimi rewelacjami podzielił się z nami Stanisław Kokot, sekretarz Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność:
- Z przykrością muszę stwierdzić, że władze PKP Polskie Linie Kolejowe noszą się z zamiarem stopniowego "wygaszania" przewozów na linii Herby Nowe-Oleśnica, co w konsekwencji doprowadzi do jej zamknięcia. Taka informacja wyszła od samego zarządu spółki - nie kryje irytacji związkowiec, który nie raz i nie dwa walczył już o utrzymanie Wielunia na kolejowej mapie kraju. Mocno zaangażował się także w sprawę wznowienia połączeń ze stolicą Dolnego Śląska.
Kokot zaznacza, że wie o tym nieoficjalnie, ale uważa, że nawet jeśli miałby to być fałszywy alarm, to trzeba mieć się na baczności. Dlatego przygotował pismo do lokalnych polityków w tej sprawie.
- Apeluję do samorządowców, żeby nie zlekceważyli tego tematu. Jeżeli jest taka wiadomość, to należy reagować. Bez tej linii będziemy mieli kolejną białą plamę - przekonuje.
Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu "Nad Wartą".
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Załączam pismo p. Stanisława Kokota w w/w sprawie.
Jest rzeczywiście pomysł wstrzymania nakładów na bieżące funkcjonowanie linii kolejowej przebiegającej przez Wieluń, co w konsekwencji może doprowadzić do całkowitego wstrzymania ruchu ze względu na bezpieczeństwo.
Pisma z opinią na ten temat proszę kierować na adres: skokot@interia.pl
Wieruszów bez dworca? Co z wieżą ciśnień i dworcem na Podzamczu?
Daniel Sibiak 2013-04-05
Sprawa utrzymania i funkcjonowania linii kolejowej nr 181 przebiegającej przez powiat wieruszowski, była głównym tematem spotkania starosty z przedstawicielami PKP. W dyskusji uczestniczył także radny Piotr Morta.
Z dyskusji oraz z wcześniej prowadzonej przez starostę korespondencji z dyrekcją PKP i Marszałkiem Województwa Łódzkiego wynika, że linia ta zostanie utrzymana.
- Linia nr 181, nawet bez połączenia z resztą sieci województwa, odgrywa ważną rolę dla integracji i aktywizacji obsługiwanych terenów. Mając na uwadze powyższe władze regionu wyraziły stanowczy sprzeciw wobec planów likwidacji linii. Również władze PKP odstąpiły od planów wyłączenia z użytkowania linii nr 181 - takie zapewnienie otrzymał starosta Andrzej Szymanek.
Podczas spotkania poruszono też istotny temat stanu technicznego wieży ciśnień i budynku dworca w Podzamczu. O ile sprawa wieży może znaleźć pozytywny finał, gdyż jest możliwe porozumienie w tej sprawie z Gminą Wieruszów, to dużym problemem jest budynek dworca kolejowego, którego stan techniczny dyskwalifikuje go do dalszego użytkowania, a jego remont jest zbyt wysoki.
Przedstawiciele PKP nie znajdują racjonalnego i ekonomicznego powodu, dla których mieli by remontować ten budynek. Wskazali, że dla podróżnych, w miejscu zatrzymywania się pociągu gdzie nie ma przesiadek, wystarczy pobudować niewielkie pomieszczenie z nowoczesnych materiałów, a kupno biletów umożliwić z ustawionego "biletomatu"
Kolejowy przejazd w opłakanym stanie
2013-06-13
Łatwiej zderzyć się z ciężarówką niż z pociągiem! Tak kierowcy wypowiadają się o przejeździe kolejowym na ulicy Sieradzkiej w Wieluniu
Pomiędzy torami znowu pojawiły się głębokie dziury. To powoduje, że kierowcy manewrują, zamiast pokonać przejazd z zachowaniem szczególnej ostrożności. Dochodzi do sytuacji, że auta jadące w przeciwnych kierunkach, jednocześnie wjeżdżają na przeciwległy pas ruchu, by ominąć dziury. Gdy jednym z nich jest ciężarówka, robi się naprawdę niebezpiecznie...
- Już za przejazdem dotarło do mnie, że niespecjalnie rozglądałem się, czy przypadkiem nie nadjeżdża pociąg, co normalnie człowiek robi odruchowo. Zamiast tego całą uwagę skupiałem na tym, żeby tylko nie wpaść w dziurę i zarazem nie zderzyć się z innym samochodem. W telewizji nam opowiadają o wielkich inwestycjach na kolei, a rzeczywistość jaka jest, każdy widzi - pomstuje mieszkaniec Dąbrowy.
O dramatycznym stanie przejazdu na drodze krajowej nr 45 pisaliśmy już w lutym. Od tego czasu dziury łatano już przynajmniej dwa razy. Teraz trzeba będzie to zrobić po raz kolejny, a nie upłynęło nawet pół roku. Ekipy remontowe uprawiają jawną prowizorkę, ale najwyraźniej nikomu w PKP to nie przeszkadza.
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2013-08-21, 11:47
Burmistrz [Złoczewa] musiała wcześniej opuścić sesję, gdyż w Łodzi Marszałek Województwa, Witold Stępień zorganizował spotkanie stron zainteresowanych powstaniem linii kolejowej Rogowiec-Złoczew-Wieluń z przedstawicielem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ponieważ możliwa jest modyfikacja treści Listu Intencyjnego dotyczącego wykorzystania projektowanej linii do podniesienia efektywności systemu transportowego województwa łódzkiego, planowane na czwartek podpisanie listu zostało przełożone na termin późniejszy.
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Ostatnio zmieniony przez Mrówek 2013-08-21, 12:34, w całości zmieniany 1 raz
Ja się zastanawiam kiedy poprawią te przejazdy kolejowe. Przede wszystkim w Dąbrowie. Jak się jedzie to mało co plomby w zębach nie wyskoczą. W Rudzie niewiele lepiej. A może trzeba zrobić to co kiedyś. Postawić znak, że za przejazd kolejowy odpowiada PKP!
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 236 Piwa: 8/5 Skąd: wielun
Wysłany: 2013-08-21, 17:56
Poprawa nic nie da, bo przy takiej ilości przejeżdżających załadowanych tirów, wywrotek i przyczep z cementem, żadna poprawiana/nowa nawierzchnia nie wytrzyma długo.
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 329 Piwa: 19/2 Skąd: hamburg
Wysłany: 2013-08-26, 14:34
ourson napisał/a:
Jak rozumiem linia kolejowa na potrzeby odkrywki w Złoczewie? Tylko zastanawiam się nad kolejnością Rogowiec-Złoczew-Wieluń...
Sugerujesz Rogowiec-Wieluń-Złoczew? Raczej tak jak napisano, jeśli powstałby węzeł z "węglówką" gdzieś w okolicach Widawy/Sędziejowic to otwierałoby drogę do połączeń z Łodzią i dalej z do Warszawy lub połączenia w stronę Trójmiasta (dream on...).
A czy wiadomo coś czy jest ostateczna decyzja czy węgiel będzie transportowany do Rogowca czy też będzie budowany blok na miejscu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum