R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Wszystko o północnej obwodnicy Wielunia [DK 74]
Autor Wiadomość
dusiu 
Przyjeżdża na zakupy
512 576 555



Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 300
Piwa: 21/2
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-05, 22:41   

BB napisał/a:
red napisał/a:
Jestem więcej niż pewny, że wyłączając ruch typowo lokalny, to po oddaniu S8 w wariancie płn ruch na obecnej wieluńskiej 8 spadnie o ok. 70% +/- 5%.

Jestem więcej niż pewny, że wyłączając ruch typowo lokalny, to po oddaniu obwodnicy Wielunia [DK 74/8] obroty w BB spadną o ok. 70% +/- 5%. :twisted:

Masz typowo polsko-wielunskie podejscie. Nie chce mi sie rozpisywac. Masakra!
_________________
SpaCar - serwis samochodowy.
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wymiana oleju, obsługa klimatyzacji, naprawa układu hamulcowego, wulkanizacja - wymiana opon.
Staw 72c, tel. +48 512 576 555
www.spacar.eu
serwis@spacar.eu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-05, 23:05   

dawid napisał/a:
Radziu, poświęć kiedyś 1h i policz na 8 tablice EWI i resztę. Na tej podstawie oszacujemy ruch lokalny i tranzyt. Może nie bedzie to jakiś "miarodajny" pomiar, ale zawsze coś. Swoją drogą, jakieś 12-15 lat temu kilka osób siedziało na krzesełkach obok skrzyżowania koło Statoil-u i spisywało ruch pojazdów.
Nie wiem czy będę miał aż tak dużo zacięcia. Ale ostatnio kilka razy przyjrzałem się blachom aut na wieluńskiej ósemce i muszę przyznać, że całkiem sporo było EWI. Oczywiście wśród osobówek.
BB napisał/a:
Jestem więcej niż pewny, że wyłączając ruch typowo lokalny, to po oddaniu obwodnicy Wielunia [DK 74/8] obroty w BB spadną o ok. 70% +/- 5%.

W sumie post nie na temat...
No widzisz nowy użytkowniku, który zarejestrował się tylko po to, żeby mi dosrać (zresztą wyjątkowo nieudolnie) - gdybyś miał choć odrobinę wyobraźni to byś wiedział, że po oddaniu obwodnicy Wielunia (co nastąpi niewątpliwie już po oddaniu nowej ósemki) obroty w BB z ruchu tranzytowego (czyli dla niekumatych - z wyłączeniem lokalnego) spadną nie o 70% a o 95%. Zresztą nie wiem co ma piernik do wiatraka? Może wytłumaczysz o co ci chodzi, nowy użytkowniku?
Zresztą podobny los czeka też kilka stacji benzynowych i lokali wzdłuż starej ósemki. Cieszy cię to, że kilkadziesiąt osób zapewne straci pracę?
:D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Sylwek2007 
Czytał o Wieluniu


Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 32
Piwa: 1/1
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-06, 01:03   

red napisał/a:
Boszeeee 30 lat i nie czyta ze zrozumieniem!! Wyraźnie po raz Nty piszę - WYŁĄCZAJĄC RUCH LOKALNY KTÓRY BEZ WZGLĘDU NA ILOŚĆ OBWODNIC WSZELAKICH I TAK POJEDZIE PRZEZ MIASTO CZYLI DZISIEJSZĄ ÓSEMKĄ, TO Z NOWEJ OBWODNICY SKORZYSTA WG MNIE OK. 30% TRANZYTU, BO RESZTA POJEDZIE NOWĄ ÓSEMKĄ PRZEZ SIERADZ!

KUMATY red dobrze zrozumiałem nie dopisałem że chodzi mi właśnie o TRANZYT który wg Ciebie zmniejszy się o 70% a tylko 30% pojedzie obwodnicą, a ruchu ze wschodu nie bierzesz pod uwagę tylko to ile aut wybierze w walichnowach czy s8 czy 74?? Wg mnie będzie więcej niż 30% tranzytu( zależy jeszcze w jakim kierunku co pisałem poprzednio) obwodnicą bardziej uzasadniałoby to jej budowę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
ryba 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 427
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: zewsząd
Wysłany: 2013-10-06, 15:17   

S8 i obwodnica były przygotowywane równolegle, więc jeśli prawdą jest, że ekspresówka wyprowadzi w znacznej mierze ruch tranzytowy z Wielunia, to decyzja o zaniechaniu obwodnicy powinna zapaść już dawno temu. Wydawano jednak kolejne miliony złotych, m.in. w grunty, choć wiadomo było, że S8 powstanie. W ostatnich kilku latach nie zaistniała żadna nowa okoliczność, która uzasadniałaby wycofanie się z tej inwestycji.

Gdy więc przyszło wybrać obwodnice do programu rządowego, wieluńska miała pełne prawo się w nim znaleźć. Tym bardziej że wybrano te zadania, na które już można ogłaszać przetargi, czyli z pełnymi papierami. Jest więc w tym wszystkim jakaś konsekwencja.

Rozumiem, że wiele innych miast może mieć z tym problem i pewnie podniesie się larum, gdy już wszyscy się pokapują, że w okolicy Wielunia budowana jest jedna z najważniejszych dróg ekspresowych. Trochę dziwnie zaczyna wyglądać natomiast fakt, że na razie najwięcej argumentów przeciwko obwodnicy zdają się dostarczać sami wielunianie.
_________________
Conversations don't get any better as you get older
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
kitor 
Moderator



Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1283
Piwa: 38/39
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-06, 15:34   

Dziwne, albo nie dziwne. Zwyczajnie niektórzy myślą globalnie. Sam mam pewne wątpliwości co do słuszności tej decyzji i IMO kolejne 2-3 lata na sprawdzenie realnego wpływu S8 na ruch w okolicy w kontekście okresu który już upłynął nic by nie zmieniły.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-06, 17:37   

Sylwek2007 napisał/a:
KUMATY red dobrze zrozumiałem nie dopisałem że chodzi mi właśnie o TRANZYT który wg Ciebie zmniejszy się o 70% a tylko 30% pojedzie obwodnicą, a ruchu ze wschodu nie bierzesz pod uwagę tylko to ile aut wybierze w walichnowach czy s8 czy 74?? Wg mnie będzie więcej niż 30% tranzytu( zależy jeszcze w jakim kierunku co pisałem poprzednio) obwodnicą bardziej uzasadniałoby to jej budowę.
Szanowny kolego - biorę pod uwagę ruch w obie strony. Wg mnie max. 30% tranzytu poleci poza nową ósemka.
Mam jeszcze pytanie do Ciebie - ile ruchu wg Ciebie jest na obecnej DK8 w Wieluniu lokalnego a ile tranzytu?
Cytat:
S8 i obwodnica były przygotowywane równolegle, więc jeśli prawdą jest, że ekspresówka wyprowadzi w znacznej mierze ruch tranzytowy z Wielunia, to decyzja o zaniechaniu obwodnicy powinna zapaść już dawno temu. Wydawano jednak kolejne miliony złotych, m.in. w grunty, choć wiadomo było, że S8 powstanie. W ostatnich kilku latach nie zaistniała żadna nowa okoliczność, która uzasadniałaby wycofanie się z tej inwestycji.
Coś mi sie wydaje, że odkąd zapadla konkretna decyzja o budowie 8 w wariancie północnym to wsztrzymano wszelkie inwestycje związane z budowa obwodnicy Wielunia.
Zaistniala nowa okoliczność - ta okolicznością jest właśnie budowa nowej 8 przez Sieradz, która to droga w duzej mierze rozladuje ruchna obecnej DK8 w Wieluniu.
ryba napisał/a:
Trochę dziwnie zaczyna wyglądać natomiast fakt, że na razie najwięcej argumentów przeciwko obwodnicy zdają się dostarczać sami wielunianie.
To jest właśnie ta moralność Kalego, o której pisał wcześniej ourson. Moim zdaniem w Polsce jest wiele bardziej potrzenych dróg niz budowa obwodnicy Wielunia. natomiast jeśli kraj stać to niech nawet powstanie obwodnica obwodnicy - ale nas na to nie stać.
I na moje poglady nie maja wpływu moje prywatne biznesy - zawsze uważałem, że ruch tranzytowy należy wyprowadzić z Wielunia bo jest zbyt uciążliwy dla mieszkańców. Ale wg mnie zrobi to nowa 8 w sposób wystarczający. A nawet jeśli tak nie będzie, to ocenimy to za kilka lat i tyle należało się wstrzymać z decyzją o ewentualnej obwodnicy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
ryba 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 427
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: zewsząd
Wysłany: 2013-10-06, 19:08   

Trochę za kruche masz argumenty, żeby innym przyklejać łatkę Kalego. Najpierw wiele było opinii, że obwodnica na pewno nie powstanie. Czy tak samo "na pewno" S8 w dużym stopniu uwolni miasto od ciężarówek? Ktoś napisał, że nie ma publicznie dostępnej analizy, jak rozłoży się ruch. Ja też takiego dokumentu nie widziałem. Dlatego wszelkie opinie, że będzie tak czy siak, pozostają tylko opiniami.

Problem w tym, że teraz jest już chyba trochę za późno na takie deliberacje, bo decyzja o budowie obwodnicy jest logiczną konsekwencją wcześniej podejmowanych działań, które kosztowały podatników 19 mln zł. Gdyby, jak piszesz, po decyzji o wariancie S8, wstrzymano wszelkie przygotowania do obwodnicy Wielunia, dziś nie byłoby o czym rozmawiać.
_________________
Conversations don't get any better as you get older
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-06, 20:32   

ryba napisał/a:
Trochę za kruche masz argumenty, żeby innym przyklejać łatkę Kalego. Najpierw wiele było opinii, że obwodnica na pewno nie powstanie. Czy tak samo "na pewno" S8 w dużym stopniu uwolni miasto od ciężarówek? Ktoś napisał, że nie ma publicznie dostępnej analizy, jak rozłoży się ruch. Ja też takiego dokumentu nie widziałem. Dlatego wszelkie opinie, że będzie tak czy siak, pozostają tylko opiniami.
Druga strona za to nie ma wcale argumentów. Proszę zobaczyć, że ja nie neguję zasadności budowy obwodnicy z zasady tylko radzę przyjrzeć się o ile zmaleje ruch po oddaniu północnej 8. Jeśli dalej obciążenie obecnej wieluńskiej DK8 będzie za duże jak na jej możliwości, to wtedy jak najbardziej należy ją wybudować. Taka jest moja opinia z punktu widzenia zasadności wydatków budżetowych. Kali powie - "nieważne czy potrzebna czy nie, ważne, że u nas anie gdzie indziej".
Dokładnie piszesz - nie ma analizy ruchu po oddaniu płn 8 - nie ma zatem analizy zasadności budowy obwodnicy. Pieniądze wydawane są zatem bez uzasadnienia.

ryba napisał/a:
Problem w tym, że teraz jest już chyba trochę za późno na takie deliberacje, bo decyzja o budowie obwodnicy jest logiczną konsekwencją wcześniej podejmowanych działań, które kosztowały podatników 19 mln zł. Gdyby, jak piszesz, po decyzji o wariancie S8, wstrzymano wszelkie przygotowania do obwodnicy Wielunia, dziś nie byłoby o czym rozmawiać.
Czy za późno? Szacowany koszt obwodnicy ma być prawie 20 razy wiekszy aniżeli przedstawione przez Ciebie dotychczasowe wydatki. Czy to powód żeby brnąć w to dalej bez uzasadnienia?
Ja nie zauważyłem, żeby z momentem podjęcia decyzji o budowie 8 w wersji płn, toczyły sie nadal jakieś prace związane z przygotowaniem budowy obwodnicy. Może jeśli jesteś bardziej w temacie to powiesz nam co zrobiono i jakim kosztem w okresie od decyzji o płn 8 do dziś?

Ostatni raz napiszę - nie jestem przeciwnikiem obwodnicy a jedynie uważam, że w dzisiejszym stanie wiedzy decyzja o budowie jest albo o 10 lat za późno, albo (jeśli w ogóle) o 5 lat za wcześnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
ryba 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 427
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: zewsząd
Wysłany: 2013-10-07, 00:17   

I tak właśnie sprowadza się rozmowę na złe tory. Nie napisałem, że masz kruche argumenty w ogóle, tylko że masz za kruche, by się poczuć w dyskusji tak mocnym, że możesz przyklejać innym łatki. Nie twierdzę, że obwodnica Wielunia jest najważniejszą inwestycją w Polsce i że ma być zbudowana za wszelką cenę. Nie cieszę się z faktu, że inni nie mają. Jednak biorąc pod uwagę dotychczasowe działania w tej sprawie, doprowadzenie obwodnicy Wielunia do stanu „przetargowego” (mniej więcej w tym samym czasie, gdy ogłaszano już pierwsze przetargi na budowę odcinków S8 w województwie łódzkim), nie może aż tak bardzo dziwić, że znalazła się na ministerialnej liście.

Jeśli chodzi o S8, to zacznijmy od tego, że nie można się odnosić tylko do momentu podjęcia decyzji. Fakt, że ta droga musi powstać, był jasny od dawna. Wariant północny S8 pojawiał się w rozporządzeniach rządowych i dokumentach planistycznych województwa już na początku poprzedniej dekady. W tym samym czasie zatwierdzona została koncepcja programowa obwodnicy Wielunia. Potem powstaje projekt, który w wariancie południowym do niczego by się nie przydał, bo zaplanowano drogę klasy GP, a nie S. Przy okazji warto wspomnieć, że perspektywa zmiany dokumentacji projektowej była jednym z argumentów wytaczanych przez zwolenników wariantu północnego.

Zatem jeżeli dzisiaj pojawiają się opinie, że S8 jest w kolizji z obwodnicą, to dlaczego nie było ich w czasie, gdy obwodnica zaczynała nabierać kształtów? Po co w ogóle ją projektowano, skoro było wiadomo, że wcześniej czy później powstanie ekspresówka? I dalej: jeśli obwodnica Wielunia była i jest nieracjonalna, to co twoim zdaniem zdecydowało o tym, że będzie budowana? Dlaczego rząd demokratycznego państwa zamierza według ciebie wyrzucić w błoto ponad 300 mln zł? Polityka? A jakie polityczne znaczenie ma 25-tysięczne miasto? Wybory są w 2015 roku, gdy już będziemy jeździć S8, i jeśli przyjąć twoje szacunki odnośnie tranzytu, mieszkańcy już zdążyliby zapomnieć o obwodnicy.
_________________
Conversations don't get any better as you get older
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-07, 07:48   

ryba, nie ulega ŻADNEJ wątpliwości że każde miasto powinno mieć obwodnicę. I to 10-tys i to 25-tys i każde inne. Tak samo Wieluń. Czy rząd wyrzuci pieniądze w błoto? Nie, z tego powodu o którym napisałem wyżej. Nieracjonalne jest budowanie tej obwodnicy przed oddaniem S8 i przed wieloma innymi, znacznie bardziej potrzebnymi inwestycjami drogowymi. Wcześniej czy później każde miasto powinno mieć obwodnicę. Jednak ze względu na ograniczone zasoby (a przypominam, że rząd musi wziąć kredyt na budowę tej obwodnicy) pozostaje kwestia kolejności realizacji obwodnic i inwestycji drogowych na terenie kraju, a nawet na terenie powiatu i miasta. Bo wg mnie, o czym pisałem już wcześniej, znacznie istotniejsze dla zatłoczenia miasta byłoby szybkie wybudowanie obwodnicy w osi północ-południe.

Jakie znaczenie polityczne ma 25-tys miasto? żadne. Ale ta inwestycja ze względu na stopień zaawansowania daje szansę wstawienia w spoty wyborcze fotek z "Wielkiego Programu Budowy Obwodnic" - takich szans nie dają te projekty w których trzeba byłoby dopiero tworzyć dokumentację, wykupić grunty etc.
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-07, 14:08   

ryba napisał/a:
Jednak biorąc pod uwagę dotychczasowe działania w tej sprawie, doprowadzenie obwodnicy Wielunia do stanu „przetargowego” (mniej więcej w tym samym czasie, gdy ogłaszano już pierwsze przetargi na budowę odcinków S8 w województwie łódzkim), nie może aż tak bardzo dziwić, że znalazła się na ministerialnej liście.
No widzisz - a wg mnie głównym kryterium wydatkowania pieniędzy budżetowych powinna być użyteczność inwestycji a nie fakt, że zainwestowano już 5% w przygotowania.
ryba napisał/a:
Zatem jeżeli dzisiaj pojawiają się opinie, że S8 jest w kolizji z obwodnicą, to dlaczego nie było ich w czasie, gdy obwodnica zaczynała nabierać kształtów? Po co w ogóle ją projektowano, skoro było wiadomo, że wcześniej czy później powstanie ekspresówka? I dalej: jeśli obwodnica Wielunia była i jest nieracjonalna, to co twoim zdaniem zdecydowało o tym, że będzie budowana? Dlaczego rząd demokratycznego państwa zamierza według ciebie wyrzucić w błoto ponad 300 mln zł? Polityka? A jakie polityczne znaczenie ma 25-tysięczne miasto? Wybory są w 2015 roku, gdy już będziemy jeździć S8, i jeśli przyjąć twoje szacunki odnośnie tranzytu, mieszkańcy już zdążyliby zapomnieć o obwodnicy.
Wydaje mi się, że projektowana obwodnica miała być elementem południowego przebiegu DK8. Skoro wybrano wariant północny to może sie okazać, że obwodnica nie jest tak bardzo potrzebna, jak się niektórym wydaje.
A politycy wyrzucali już dużo większe pieniądze w błoto niż 300 mln zł. Zresztą z ich punktu widzenia nie są to pieniądze zmarnowane - jest mocny efekt propagandowy. Poza tym nie mówimy, że obwodnica jest kompletnie niepotrzebna i kasa się zmarnuje, tylko że nie wiadomo na ile jest potrzebna i pieniądze budżetowe (czyli także moje i Twoje) można by wydatkować lepiej i skuteczniej.

Z ciekawości przyjrzałem się tablicom aut na wieluńskiej 8 - wbrew pozorom wg moich obserwacji więcej niz połowa z nich to EWI (mowa o osobówkach). Tylko że mam troszkę skrzywiony ogląd sytuacji bo obserwuję auta przy Statoilu, a tu ruch lokalny dość mocno miesza się z tranzytem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
MAR-COM 
Wieluniaczek


Pomógł: 29 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 1556
Piwa: 7/1
Skąd: EPJ
Wysłany: 2013-10-07, 21:00   

sporo auto to auta ciężarowe wożące kruszywo na budowę S8 oraz beczki wożące cement również na budowę S8 ...
_________________
"Miałem zamiar zmienić koszulkę, ale zamiast tego zmieniłem zamiar" (Kubuś Puchatek)

www.destylarka.com
Urządzenia do produkcji wody destylowanej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
janosikkk 
Przejeżdżał przez Wieluń


Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 90
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Czarnożyły
Wysłany: 2013-10-09, 16:28   

Red i ktoś jescze o pomiarach przed budową - wszystko na temat.
Budowanie na siłe będzie czysto polityczną zagrywką , do tego dosc kosztowną w razie "niepokojących " wyników badań .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-10-12, 17:36   

TVKWSM napisał/a:


GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Wielunia
04.10.2013.



Kalendarium związane z rozpoczęciem starań o budowę obwodnicy Wielunia jest bardzo bogate. Warto choćby przypomnieć, że w 2003 roku obwodnica Wielunia została ujęta w programie ,,Strategia przebudowy głównych dróg krajowych w Polsce w latach 2003-2013”. Planowanym terminem rozpoczęcia budowy miał być 2006 r., a zakończenie miało nastąpić w 2008 r. Nabycie gruntów to z kolei 2005 r. Brzmiało optymistycznie. Nic jednak wtedy z tego nie wyszło. A jak było dalej to chyba wie już każdy Wielunianin interesujący się tym tematem.

Wieloletnie starania wielu osób, parlamentarzystów, byłego burmistrza jak i obecnych władz miasta przyniosły wreszcie oczekiwany skutek. W sierpniu tego roku pojawiła się informacja o tym, że nasza obwodnica znalazła się na liście 11 inwestycji tego typu, które mają zostać zbudowane przy udziale środków Unii Europejskiej. Przetarg na jej budowę miałby zostać ogłoszony prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Takie zapewnienia popłynęły wtedy z ust wiceministra transportu Zbigniewa Rynasiewicza. Po 40 latach oczekiwań na obwodnicę Wielunia i wielu zapewnień, że w końcu znajdą się pieniądze na ten cel brzmiało to trochę jak sen. To jednak nie był sen, ale jak najbardziej rzeczywistość.
Wtorkowa konferencja w Wieluniu ministra transportu Sławomira Nowaka i posła PO Cezarego Tomczyka mocno zaangażowanego w sprawę budowy obwodnicy ostatecznie i definitywnie potwierdziła tę informację.

W projekcie uchwały Rady Ministrów w sprawie zmiany „Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015” kwota planowana na budowę obwodnicy Wielunia w roku 2014 to prawie 115 mln zł. Pozostała, czyli 216 mln zł byłoby wydatkowane w roku 2015. Z budowy obwodnicy cieszy nie naturalnie Bogusław Orzeł - kierownik wieluńskiego rejonu GDDKiA w Wieluniu. Będzie mnóstwo pracy, oby tylko przetargi na wykonawców zostały rozstrzygnięte na czas, żeby żadna firma pracująca przy obwodnicy nie miała problemów z płynnością finansową, co jak wiemy działo się podczas budowy dróg przed EURO 2012.

Z decyzji RM zadowolony jest również poseł Mieczysław Łuczak, który nie raz uczestniczył w wielu żarliwych dyskusjach na temat obwodnicy na forum rady miejskiej i rady powiatu, sam zresztą intensywnie zabiegający o rozpoczęcie budowy tej strategicznej dla miasta inwestycji.

Więcej o obwodnicy mówić już będziemy w Temacie Tygodnia. W programie obszerna relacja z konferencji prasowej ministra Nowaka na zakończenie której burmistrz wraz z przewodniczącym RM Piotrem Radowskim oraz wiceburmistrzem Januszem Pamułą wręczył ministrowi Nowakowi okolicznościowe suweniry o Wieluniu oraz odznaczył odznaką z herbem naszego miasta.


źródło: http://www.tvk.wsm.wielun.pl
_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
JJ_07_new 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 3
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 2013-10-12, 19:48   S8 czy DK74

Kilka argumentów rzeczowych w dyskusji nad sensem jazdy starum śladem 8 po obwodnicy Wielunia i Bełchatowa:
Pomiędzy Walichnowami a Piotrkowem (odbiciem z A1 na S8 do Warszawy) jest jadąc S8 ok 130km, albo jadąc starą drogą "8" ok 100km.
Sporządziłem tabelkę z której wynika:
- szybciej będzie po S8 :grin:
- taniej będzie po DK8 :sad:
Droga S8 DK8
km 130 100
km/h 120 75 (prędkość średnia)
godzin 1 1
minut 5 20
spalanie 8 7
litrów 10,4 7
koszt 57,20 zł 38,50 zł

różnica 15 minut i 18,70 zł taniej dla DK8

(tabelka trochę mało czytelna , nie potrafię wstawić excela)

- jeszcze drożej (ale i szybciej) będzie dla jadących z S8 na A2 do Warszawy - z uwagi na opłaty na A2
- S8 będzie miała viaTOLL - ciekawe ile Tirów wybierze drogę bez emyta aby zaoszczędzić

Ps. Proponuję aby S8 po wybudowaniu na odcinku Walichnowy Łódź nazwać S12/S14 co bardziej będzie odpowiadało prawdzie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW