R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Turysto, nie daj się oszukać!
Autor Wiadomość
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 2006-06-25, 11:43   Turysto, nie daj się oszukać!

Wakacje to czas wypoczynku i dobrej zabawy. Niezależnie od tego czy wybieramy się na krótki wypad do południowych sąsiadów czy na egzotyczną wycieczkę na Karaiby warto wiedzieć jak nie dać się oszukać przez nieuczciwych organizatorów naszego letniego wypoczynku. Warto znać swoje prawa i obowiązki tak, aby w przypadku konieczności wiedzieć jak ich dochodzić, a wakacyjny wypad nie zakończył się pełnym stresu sporem z nieuczciwym organizatorem czy linią lotniczą.

Prezentujemy małą ściągawkę, która przyda się w planowaniu letniego wypoczynku.

Zakodowane katalogi biur podróży

Katalogi biur podróży, pełne kolorowych zdjęć i wspaniałych, chwytających za serce opisów mają za zadanie skusić nas do wykupienia wycieczki. Niestety, nie ma miejsc idealnych ale biurom podróży nie przeszkadza to w idealizowaniu opisów obiektów jaki i używaniu specjalnej nomenklatury, która ma za zadanie uśpić naszą czujność. W opublikowanym niedawno raporcie niemieckiego „Spiegla” czytamy, że – „Organizatorzy wakacyjnych podróży chętnie upiększają trochę rzeczywistość i może się okazać, że tam, gdzie sugerowany jest urlop marzeń, faktycznie czeka turystyczny koszmar”. Dlatego spróbujmy poświęcić chwile i wczytać się w swoisty kod – slogany jakimi posługują się biura podróży.

"Idylla w spokojnej okolicy" to w języku prospektów często obiekt położony z dala od infrastruktury turystycznej - sklepów, przystanków autobusowych itp.

"Rozwojowa okolica" może oznaczać, że okolica nie jest jeszcze zbyt dobrze zagospodarowana. Trzeba się liczyć z wieloma placami budowy w sąsiedztwie.

"Dom przyjazny dla dzieci" - jeśli ktoś naprawdę ceni sobie spokój, powinien poszukać innego miejsca; dzieci bywają dość głośne.

Odpowiedzialność biura podróży.

Korzystając z oferty biura podróży dostajemy do podpisania umowę, na podstawie której organizator zgadza się na określonych warunkach świadczyć dla nas usługę. Warunki imprezy opisane są w specjalnym załączniku, którego treść akceptujemy własnoręcznym podpisem. Zazwyczaj nie mamy ani czasu ani ochoty aby wczytywać się w napisany drobnym drukiem, wielostronicowy dokument. A jednak warto to zrobić, ponieważ znajdują się tam zapisy, które określają zasady na jakich odbywa się nasza podróż i – co najważniejsze – zasady na jakich mamy prawo zmieniać bądź rezygnować z oferty organizatora.

W przypadkach spornych warto posłużyć się wskazówką , dokumentem, który wprawdzie nie jest oficjalnym regulaminem posiadającym moc prawną ale będzie pomocny w określeniu wielkości roszczeń w stosunku do biura podróży, z którego usług nie byliśmy zadowoleni. Dokument ten, zwany Kartą Frankfurcką, został opracowany przez Izbę Cywilną Sądu Krajowego w Niemczech. Określa jakiej wielkości odszkodowania może domagać się klient w razie, gdy biuro podróży nie wywiąże się z wcześniejszych ustaleń.

Czego możemy się domagać od nierzetelnego biura podróży? Przede wszystkim zwrotu pieniędzy w określonej wysokości. I tak na przykład: kiedy na miejscu okazałoby się, że zostaliśmy zakwaterowani w innym obiekcie niż ustalony wcześniej, możemy domagać się 25% zwrotu od wartości imprezy. Za nierzetelnie podaną odległość do plaży, czyli zazwyczaj większą niż w ofercie – do 10%. Jeżeli okazałoby się, że w hotelu obowiązuje samoobsługa przy posiłkach, a biuro gwarantowało obsługę kelnerską, możemy domagać się nawet 15% zwrotu. Brak przewidzianych w ofercie zabiegów leczniczych to maksymalnie 40% zwrot. W przypadku braku transferu z lub na lotnisko biuro podróży powinno zwrócić nam 100% wydatków na taksówkę.

Prawa pasażera linii lotniczych


Od 17 lutego 2005 roku w Unii Europejskiej obowiązują nowe przepisy znacznie wzmacniające prawa pasażerów linii lotniczych. Przepisy dotyczą lotów regularnych i czarterowych, krajowych i międzynarodowych, obsługiwanych przez wszystkie linie, zarówno tzw. tanich przewoźników, jak i oferujących pełną obsługę.

Czego możemy się spodziewać? W przypadku, kiedy linia lotnicza odmówi nam przyjęcia na pokład (dość częsta sprawa, tzw. overbooking, czyli więcej sprzedanych biletów niż miejsc w samolocie) przewoźnik zobowiązany jest do zaoferowania nam rekompensaty pieniężnej w wysokości: od 250 € do 600 €. Kiedy przewoźnik anuluje rejs możemy domagać się zwrotu kosztów biletów lub alternatywnego lotu do portu docelowego. Przysługuje nam wówczas wyżywienia i pobytu w hotelu – oczywiście na koszt przewoźnika.

A co z bagażem? Pasażer ma prawo do wystąpienia o odszkodowanie w wysokości do ok. 1 000 € za zniszczenie, uszkodzenie, opóźnienie lub utratę bagażu podczas lotu liniami lotniczymi z kraju UE do jakiegokolwiek portu lotniczego na świecie. Warto pamiętać, że wszelkie roszczenia dotyczące bagażu należy zgłosić w terminie 7 dni od daty jego odbioru, w przypadku bagażu opóźnionego –w terminie 21 dni od odbioru.

Źródło: onet.pl
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW