R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Cmentarz komunalny ma nowego zarządcę
Autor Wiadomość
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-22, 22:48   Cmentarz komunalny ma nowego zarządcę

Cytat:
Cmentarz komunalny ma nowego zarządcę

Cmentarz komunalny w Wieluniu zmieni administratora. Od nowego roku nekropolią będzie zarządzać firma Franko Max

Urząd Miejski rozstrzygnął przetarg na administrowania cmentarzem komunalnym przy ulicy Roosevelta. Wybrano firmę Franko Max Łukasza Frankowskiego z Łaszewa Rządowego w gminie Wierzchlas, która za świadczenie usług do końca 2018 roku zaoferowała 297 tys. zł. Pod uwagę była brana także oferta dotychczasowego zarządcy nekropolii, czyli firmy Usługi Transportowe Sławomira Nowaka z Gaszyna, który wyceniła usługi na 357 tys. zł.

Nowa umowa ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2015 roku i będzie ważna aż cztery lata. To dwa razy dłużej niż obecna. Biuro zarządcy nekropolii będzie musiało być czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

- Przy czym wymagamy, aby od godz. 9 do 10 administrator był do dyspozycji w pawilonie przy cmentarzu. Jeżeli zechce prowadzić tam biuro pełne osiem godzin, to nic nie będzie stało na przeszkodzie - wyjaśnia Maria Zarębska z Urzędu Miejskiego.

Jakich jeszcze zmian można się spodziewać? Maria Zarębska zapowiada, że nowym wymogiem jest prowadzenie przez administratora elektronicznej księgi cmentarnej. Urząd zamierza kupić specjalistyczny program komputerowy. Ma to umożliwić szybszą obsługę petentów.

Administrator ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i sposób prowadzenia cmentarza oraz ewentualne szkody, wynikłe z niewłaściwego użytkowania. W ramach umowy wykonawca musi utrzymywać nekropolię w należytym stanie, pokrywać koszty energii, wody, ścieków, wywozu śmieci, nasadzeń i wycinki zieleni, prowadzić księgi cmentarne i przekazywać sprawozdania do magistratu.


Poprzedni przetarg na administrowanie cmentarzem został rozstrzygnięty w styczniu 2012 roku. Umowa wygasa z końcem bieżącego roku. Łączna wynagrodzenie dla firmy Sławomira Nowaka za ten okres wyniesie niecałe 190 tys. zł.

Źródło


5497d75bb47dd_gd.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 133,66 KB

_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Pat44 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 471
Piwa: 42/24
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 13:04   

A czy wieluńskie Przedsiębiorstwo Komunalne startowało w tym "przetargu"? Nie byli zainteresowani? Z takim przerostem zatrudnienia urzędników oddelegowanie kogoś na zarządcę i zadbanie o ten spłachetek ziemi to pikuś. Na pewno zmieściliby się w 100 tys... A może się mylę? I jeszcze:
Cytat:
Urząd zamierza kupić specjalistyczny program komputerowy. Ma to umożliwić szybszą obsługę petentów.

To powinna być brocha tego, który wygrał przetarg... A to:
Cytat:
Przy czym wymagamy, aby od godz. 9 do 10 administrator był do dyspozycji w pawilonie przy cmentarzu.
? Przez pozostałe 7 godzin ten "zarządca" to gdzie ma być dostępny? W Łaszewie? Jakby nie kalkulować to opłacanie rachunków za światło, uprzątanie terenu co jakiś czas i jakieś czynności administracyjne będą kosztować gminę 300 tys zł rocznie. Nie jestem ekonomistą, ale może ktoś by mnie oświecił, dlaczego to ma tyle kosztować? Kopanie dołków też w to wchodzi? Z tego co wiem, to rodziny muszą nieźle zapłacić za "obsługę"... Może znajdzie się jakiś światły ekonomista i wyjaśni mi, dlaczego to tyle kosztuje... I dlaczego dopisanie do obowiązków jednego z zapracowanych urzędników PK "zarządzania" cmentarzem jest nie opłacalne? Będę wdzięczny za naukę!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Marta 
WIELUNIAK



Pomogła: 40 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Lip 2005
Posty: 2807
Piwa: 5/4
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 14:02   

Pat44:

Pat44 napisał/a:
Jakby nie kalkulować to opłacanie rachunków za światło, uprzątanie terenu co jakiś czas i jakieś czynności administracyjne będą kosztować gminę 300 tys zł rocznie. Nie jestem ekonomistą, ale może ktoś by mnie oświecił, dlaczego to ma tyle kosztować?


Kod:
Wybrano firmę Franko Max Łukasza Frankowskiego z Łaszewa Rządowego w gminie Wierzchlas, która za świadczenie usług do końca 2018 roku zaoferowała 297 tys. zł.



Czytać ze zrozumieniem się nie umie, ale szczekać jak najbardziej.. :wink:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
mafik 
Przyjeżdża na zakupy


Wiek: 43
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 371
Piwa: 9/7
Skąd: EWI
Wysłany: 2014-12-23, 14:38   

Marta Ty też czytaj ze zrozumieniem, Pat44 pyta skąd ta kwota 297tyś zł wybrana jako najniższa w przetargu, co się na to składa??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 14:41   

mafik, ze zrozumieniem! Pat pyta co będzie kosztować 300 tys rocznie. Odpowiedź pośrednio jest taka, że nie rocznie, a przez 4 lata.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
mafik 
Przyjeżdża na zakupy


Wiek: 43
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 371
Piwa: 9/7
Skąd: EWI
Wysłany: 2014-12-23, 14:48   

Zwracam honor
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 14:51   

Spoko :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Pat44 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 471
Piwa: 42/24
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 16:27   

Marta,
Cytat:
Czytać ze zrozumieniem się nie umie, ale szczekać jak najbardziej.. :wink:

O co ci chodzi? Po prostu grzecznie pytam... Jak jesteś taka mundra, to objaśnij mnie ciemniaka, co składa się na koszt utrzymania tego cmentarza... Rocznie, czy czteroletnie- kwota jest dla mnie równie wirtualna. A ile kosztuje utrzymanie cmentarza katolickiego? NIC! Zarabia na siebie! To teraz zamiast zarzucać mi "szczekanie" postaraj się rzeczowo wyjaśnić co składa się na koszty utrzymania i obsługi takiej mini nekropolii.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
miko 005 
WIELUNIAK



Pomógł: 42 razy
Wiek: 57
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 4309
Piwa: 76/53
Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 18:51   

Rocznie daje nam to kwotę ok. 74 tys. zł. To dużo? Pat44 ile dałbyś zarobić samemu pracownikowi gospodarczemu, zajmującemu się porządkiem na cmentarzu komunalnym? Najniższą krajową, która w 2015 ma wynieść 1750 zł., co rocznie daje 21 tys. zł. Plus trochę tych wspomnianych przez ciebie rachunków i netto zarządcy cmentarza niewiele zostanie.
_________________
Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Pat44 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 471
Piwa: 42/24
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 20:08   

Czemu PK nie wzięło tej fuchy..? Tylu tam absolwentów ochrony środowiska niezbyt obciążonych obowiązkami... Na pewno w zamian za jakiś umiarkowany dodatek do pensji, któryś z pewnością zgodziłby się pełnić nieetatowo (czy etatowo) obowiązki zarządcy. Pomieszczenia na biuro mają! Ile tych zgonów przypada miesięcznie? Cmentarz Komunalny, to Przedsiębiorstwo Komunalne powinno się tym zająć. Nie opłaci się? Ja tylko chciałbym, żeby jakiś światły forumowicz dał mi lekcję ekonomii. Zapracowani? Nie ma czasu załadować? Śmieciarka będzie przyjeżdżać z Łaszewa, żeby wywieźć śmieci? im się opłaci? A nasi pracusie podniosą se cene ścieków o parę groszy i gwiżdżą na taki zarobek. Co jest grane? Będę wdzięczny, jeśli jakiś ekonomista dowiedzie mi, że pier...ę bzdury.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
bAN 
Przyjeżdża na zakupy


Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 438
Piwa: 19/2
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-23, 22:55   

a za chwile znowu usłyszymy gadke o oszczędzaniu i cięciu kosztów. Nie, nie od Ciebie Pat :wink:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-24, 00:06   

Pat44, Przedsiębiorstwo Komunalne startowało zdaje się 2 lata temu i mieli ofertę chyba najwyższą ze złożonych (jakieś 30% wyższą). Teraz nie startowali - pewnie po to żeby prezes Owczarek mógł uniknąć niewygodnych pytań dlaczego tak drogo...

miko 005 napisał/a:
Najniższą krajową, która w 2015 ma wynieść 1750 zł., co rocznie daje 21 tys. zł.
mały błąd w liczeniu. Koszt pracownika z "najniższą krajową" to ok 25350 zł.
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Pat44 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 471
Piwa: 42/24
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-24, 01:01   

ourson, Dzięki za odpowiedź, ale zastanawia mnie pewna rzecz...
Cytat:
Teraz nie startowali - pewnie po to żeby prezes Owczarek mógł uniknąć niewygodnych pytań dlaczego tak drogo...
Po co ten przetarg? Czy nikt nie może panu prezesowi nakazać zajęcie się administrowaniem cmentarzem? PK to w końcu spółka komunalna, czy nie do końca? A jak oddadzą do użytku nowe budynki mieszkalne w Wieluniu, to czy p. prezes również będzie mógł odmówić wywozu śmieci? Może gmina ogłosi "przetarg" na obsługę nowych bloków..? O co w tym wszystkim chodzi? Dlaczego PK nie chce wywiązywać się ze swoich obowiązków? Po co wynajmować "zewnętrzną" firmę, skoro zdrowy rozsądek wskazuje, że za ułamek tej sumy obowiązków tych mogłoby podjąć się PK? A może administrowanie tym hektarem ziemi wymaga zatrudnienia dodatkowych pięciu osób? Jeśli tak się wydaje p.prezesowi, to może czas na zmianę prezesa? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o spółki komunalne i będę wdzięczny, jeśli znajdzie się jakiś "specjalista", który udowodni mi, że jestem kompletnym idiotą i pieprzę bzdury. Za "naukę" gotów jestem podziękować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-24, 14:17   

Pat44 napisał/a:
Czy nikt nie może panu prezesowi nakazać zajęcie się administrowaniem cmentarzem?


teoretycznie pewnie może - ale po co skoro będzie to kosztowało więcej niż zlecenie tego prywatnemu podmiotowi?

Pat44 napisał/a:
PK to w końcu spółka komunalna, czy nie do końca?
Gmina jest jedynym właścicielem.

Pat44 napisał/a:
Po co wynajmować "zewnętrzną" firmę, skoro zdrowy rozsądek wskazuje, że za ułamek tej sumy obowiązków tych mogłoby podjąć się PK?


No jak widać to za ułamek kwoty proponowanej przez PK zrobiło to prywatne przedsiębiorstwo ;-)

Poniżej cytat z wypowiedzi Pana Owczarka z roku 2010 (protokół sesji Rady)

Cytat:
Jeżeli chodzi o zarządzanie cmentarzem, to nie
powoływałbym się na zarządcę nieruchomości. Zarządca nieruchomości to jest z reguły
zarządca budynków i lokali. Natomiast, jeżeli chodzi o grunty, zarządzanie cmentarzem, to
my jako Przedsiębiorstwo Komunalne nie mamy doświadczenia. Nigdy tego nie robiliśmy,
nikt nie ma takich specjalistycznych uprawnień. My do przetargu przystąpiliśmy jako spółka
komunalna. Akurat skalkulowaliśmy taką cenę, według naszej wiedzy, być może ograniczonej. Nie pierwszy i nie ostatni przetarg, którego nie wygraliśmy. Starujemy do
przetargów i jedne przetargi wygrywamy, drugie nie


i dalej

Cytat:
Jeżeli chodzi o pytanie pana Ranoszka (pytanie dotyczyło zlecenia bez przetargu zarządzania cmentarzem do PK - przypis ourson) , to Przedsiębiorstwo Komunalne wcale się nie garnie do przejęcia tego cmentarza. Nie jesteśmy zachwyceni, ponieważ nie mamy żadnego doświadczenia na temat takiej działalności. Nie mamy ludzi, musielibyśmy w nowy sposób się do tego przygotować. Nigdy takiej działalności nie prowadziliśmy. Jak już wcześniej było stwierdzone, my tych działalności mamy kilka. Jeszcze jedna nie jest naszym marzeniem, ale jeżeli będzie trzeba, to jesteśmy do dyspozycji, jeżeli ktoś tak zdecyduje.


Więc jak widzisz - zarządzanie cmentarzem nie jest marzeniem prezesa Owczarka - żadnej ekonomii tu nie ma :-) Jak ktoś nie chce wygrać przetargu to zawsze da radę złożyć taką ofertę która nie z pewnością nie wygra :-)
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Pat44 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 471
Piwa: 42/24
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-24, 14:40   

ourson, Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. No cóż... Założę się, że firma która wygrała przetarg ma imponujące doświadczenie z zarządzaniu cmentarzami... Tylko co robi rada nadzorcza i inne kontrolne organy? Widzę, że taki prezes, to udzielny książę na włościach. Dzięki za odpowiedź i Wesołych Świąt!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW