Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
 Forum Index


FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
Centrum Spotkan Pokoleniowych w Wieluniu
Author Message
miko 005
WIELUNIAK



Posted:    Centrum Spotkań Pokoleniowych w Wieluniu [ !!! ]

[b]Centrum Spotkań Pokoleniowych w Wieluniu[/b], mogło by już działać lada dzień gdyby nie upór Urzędu Miasta z burmistrzem Okrasą na czele.
[color=blue][b]Decyzja tłumaczona audytem przeprowadzanym w WDK-u[/b][/color]. Cały trud pracy, jak i pewne posunięcia Regionalnej Organizacji Turystycznej w postaci 100 tysięcznego nakładu katalogu z uwzględnionym Centrum Informacji Turystyczno-Kulturalnej, który to ma się również znajdować w tym kompleksie, poszedł trochę na marne, bo nie jest znany nowy termin otwarcia. Urząd Miasta nie widział obowiązku informować zainteresowane strony o wstrzymaniu otwarcia nowego obiektu.
Cały artykuł do przeczytania na stronach RZW; http://radiozw.com.pl/index.php?page=news&id=15250

No nie może pan burmistrz pozwolić sobie na otwarcie takiego obiektu, bo to zmuszałoby burmistrza do pochwał w stosunku do dyrekcji WDK-u. A plan jest jasny, pani Mikulska musi odejść, audyt jest tylko po to aby nikt nie mógł zarzucić pobudek czysto osobistych :shock:

Szkoda, bo jak zobaczycie w galerii zdjęć pod artykułem, miejsce naprawdę godne odwiedzenia, można nawet na chwilę przysiąść, coś przeczytać, wypić herbatkę. Nakład pracy i jej efekt też jest pięknie udokumentowany zdjęciami zapoczątkowującymi remont .
Ale cóż, taka wola włodarza i trzeba nam tylko czekać na zmianę kierownictwa Wieluńskiego Domu Kultury, wtedy pewnie doczekamy się otwarcia, ale splendor spadnie już na kogoś innego :razz:

[b]Aktualizacja.[/b] Ze źródeł mniej czy bardziej wiarygodnych (to czas pokaże), może się okazać jednak że ... [color=blue][b]nie będzie żadnego otwarcia tegoż kompleksu[/b][/color]. Ale do tej wiadomości podejdźmy z pewnym dystansem.
Aczkolwiek szkoda by było zmarnować zainwestowane tam pieniądze i masę dobrej roboty.

Co Wy na to?
 
 
hiszpan
Wieluniaczek
KiKo



Posted:     [ !!! ]

Jak duże jest to centrum ?
  
 
 
ourson
Moderator


Posted:     [ !!! ]

Czy ktoś może mi wskazać gdzie jest dokumentacja przetargowa tego remontu? Wydaje mi się że skoro WDK to powinna być na ich stronach, ale widzę tylko papiery od kina... Ale ja nigdy nie byłem zbyt biegły w poszukiwaniach na BIPach...
 
 
Bocian
Słyszał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

Aaa, czyli o to wam chodzi?
Niewazne ze cos ma byc dla Mieszkańców, grunt to ujebac poprzednikow i szukac hakow.
No to gratulacje.
Dalej, alleluja zatem i do przodu!
 
 
ourson
Moderator


Posted:     [ !!! ]

[b]Bocian[/b], ale o czym my mówimy... jeśli ktoś twierdzi że starsze osoby nie miały się gdzie spotykać to wystarczyło przecież wykorzystać salę WDK przy Reformackiej. Jest sala, chyba nadal jest scena... zaplecze kuchenne też jest (żeby zrobić herbatę/kawę). Myślę że w zupełności wystarczająco... a miła atmosfera to kwestia tych którzy będą przychodzić a nie wnętrz... chyba lepiej byłoby aby te 400tys wydano na organizację pracy takiego miejsca - zapraszanie gości itp. starczyłoby na lata... i zdaje się z większym pożytkiem. Ile wyjazdów do filharmonii/teatru dla uczestników takich spotkań można byłoby zorganizować?

Poza tym do kwoty blisko pół miliona złotych trochę trudno się odnieść. Dlatego zapytałem o dokumentację przetargową - tam w specyfikacji powinno być napisane co jest planowane do remontu. Oczywiście pojawiły się pewnie "niespodzianki" jak to w każdym tego rodzaju obiekcie (bank obok chyba też miał "odkrycia" przy remoncie), ale główne rzeczy remontu,powierzchnia lokalu etc jest w specyfikacji przedmiotu zamówienia.
 
 
zwyczajna
WIELUNIAK



Posted:     [ !!! ]

[quote="ourson"] jeśli ktoś twierdzi że starsze osoby nie miały się gdzie spotykać[/quote] Miały, jest Uniwersytet III wieku i zdaje się nawet na Reformackiej.
 
 
miko 005
WIELUNIAK



Posted:     [ !!! ]

[quote="ourson"]jeśli ktoś twierdzi że starsze osoby nie miały się gdzie spotykać to wystarczyło przecież wykorzystać salę WDK przy Reformackiej. [/quote]
[quote="edzia i odziu"]Miały, jest Uniwersytet III wieku i zdaje się nawet na Reformackiej.[/quote]
Dlaczego jesteście tacy krótkowzroczni? :shock:
Jeśli pójdziemy tym tokiem myślenia, to faktycznie za kilkadziesiąt lat będziemy mogli Wieluń zburzyć, albo nie on sam się rozsypie. Wyremontowano kilka pomieszczeń w zabytkowym Kolegium Pijarskim, dla Wielunia bardzo ważny budynek. Połączono pożyteczne z potrzebnym, bo wcześniej czy później takiego remontu trzeba by było dokonać (jak widać na zdjęciach tam zaczynało się wszystko sypać), a przy okazji zrobiono z tego miejsca jeszcze jeden lokal użyteczności publicznej, bo nie tylko w założeniach ma on służyć ludziom starszym (słowo [b]pokolenie[/b] nie odnosi się tylko do staruszków ;) ).

[quote="ourson"]Czy ktoś może mi wskazać gdzie jest dokumentacja przetargowa tego remontu?[/quote]
Nie no faktycznie sprawdźmy to, bo ja też śmiem podejrzewać, że przy okazji wyremontowania tego lokalu pani Mikulska "na boku" to jakieś ze dwa samochody mogła z tego okroić dla siebie i rodziny :D
Dajcie spokój kontrolerzy, wyrastacie jak grzyby po deszczu :twisted:
 
 
zwyczajna
WIELUNIAK



Posted:     [ !!! ]

Tu raczej chodzi o logiczne dysponowanie nie swoimi pieniędzmi.
Jest tyle rzeczy do zrobienia, na wszystkie podobno nie ma pieniędzy a tworzy się twory zupełnie nikomu nie potrzebne. Szkoła podstawowa nr 4 nie ma sali gimnastycznej. Muszą żebrać o pozwolenie na wejście na salę liceum Zwykle zajęcia w-f odbywają sie na holu czy schodach. Dawniej lekcje odbywały sie również na piętrze, które teraz jest zamknięte. Może lepiej odłożyć pieniądze, uzbierać przez jakiś czas i zbudować nową szkołę lub wyremontować nadający się na to inny budynek.
Gdyby tak zliczyć te wszystkie wyrzucone w błoto pieniądze z kilku ostatnich lat...
 
 
WujA
Przyjeżdża na zakupy


Posted:     [ !!! ]

"tworzy się twory zupełnie nikomu nie potrzebne" - dokładnie.
Miałaby to być galeria sztuki? Taką rolę pełni muzeum.
Mobilne spotkania uczące o regionie i jego historii? Do tego niepotrzebne jest CSP.
Pamiątki związane z Wieluniem? Proponuję wprowadzić je do sprzedaży w WDK-u oraz Bibliotece.
Kawiarenka na herbatkę? Aha, to ekspres jednak nie będzie w kinie?
Sala konferencyjna? W WDK-u jest.

Dlaczego WDK, aby zrobić coś w Wieluniu musi otwierać jakieś odnogi? Chyba tylko po to, aby miko 005 mógł w tej bursztynowej komnacie napić się herbatki z kolegami :)

Według mnie lepiej żeby tego nie otwarto.
 
 
ourson
Moderator


Posted:     [ !!! ]

[b]miko 005[/b], rozumiem ze dla Ciebie nie ma znaczenia czy ten remont był wart 300 400 czy 500tys złotych. .? Ważne jest to ze stworzono jeszcze jeden obiekt użyteczności publicznej a koszty nie grają roli?
 
 
bAN
Przyjeżdża na zakupy


Posted:     [ !!! ]

[quote="edzia i odziu"]
Gdyby tak zliczyć te wszystkie wyrzucone w błoto pieniądze z kilku ostatnich lat...[/quote]

to zlicz je jeśli ich jest faktycznie tak dużo. tylko bez srodków z zewnątrz.
Zobaczymy czy starczy na sale, a może jeszcze ze dwa piętra w szkole sie dostawi :)
 
 
red
Moderator



Posted:     [ !!! ]

[b]miko 005[/b], jak chcesz wpaść na kawę to zapraszam do mnie. Mieszkam blisko centrum więc jakby co to wal jak w dym.
A jak nie to w okolicach centrum miasta znajdziesz przynajmniej 3 lokale, w których możesz się spotkac ze znajomymi przy kawie czy herbacie. O zgrozo - jeden nawet zlokalizowany jest w budynku będącym własnością miasta i płaci miastu zapewne niemały czynsz. A tu miasto rękami WDKu funduje mu prawie za ścianą konkurencję. Nieładnie :-)
Wystawę można zrobić w muzeum.
Wydano równowartość budowy domu jednorodzinnego tylko po to, żeby stworzyć twór potrzebny chyba tylko jego pracownikom. No i nie należy zapominać, że koszta utrzymania tego czegoś wyniosą pewnie kilka- kilkanaście tys zł miesięcznie.
 
 
mcdek
Ma stragan na targu



Posted:     [ !!! ]

[quote="red"]Wydano równowartość budowy [b]domu jednorodzinnego[/b] tylko po to, żeby stworzyć twór potrzebny chyba tylko jego pracownikom. No i nie należy zapominać, że koszta utrzymania tego czegoś wyniosą pewnie kilka- kilkanaście tys zł miesięcznie.[/quote]

Co to za przelicznik? Jakaś nowa waluta? Dlaczego nie napiszesz np że wydano równowartość 0,2 promila stadionu narodowego albo 25 tys butelek wódki? Powiedz co tam miałoby kosztować kilkanaście tys zł? To też z czapki wziąłeś? :lol:
 
 
miko 005
WIELUNIAK



Posted:     [ !!! ]

Panowie, remonty też kosztują. Czasami może nawet więcej niż budowa czegoś nowego (przykład kina). Ale dyskusja odbywa się już nad rozlanym mlekiem, to miejsce powstało, jest. Zainwestowano ileś tam pieniędzy (nie będę się bawił w domowego rewizora i sprawdzał każdą złotówkę, od tego są odpowiednie instytucje) i teraz co. Upieramy się przy swoich racjach i zamrażamy zainwestowane pieniądze, bo to przecież wina tamtych. Czy robimy coś z tym, aby to żyło dla miasta i obywateli.
No chyba, że burmistrz ma inne plany. Skoro z ruiny powstało coś fajnego, to jest jeszcze ... parę długów wdzięczności :twisted: Żeby już nie przedłużać dyskusji, czekamy na decyzję władz miasta co dalej z tym lokalem, jaka jest dalsza jego przyszłość.

[b]PS.[/b] Co do tych kosztów to warto zorientować się ile kasy na inwestycję wydało miasto (my) a ile przyszło z funduszy unijnych (ale to dla tych mooocno zainteresowanych ;) )
 
 
red
Moderator



Posted:     [ !!! ]

[b]miko 005[/b], nie kojarzy mi się żeby była kiedykolwiek informacja że na tą inwestycję pozyskano jakieś środki zewnętrzne. Takiej informacji nie ma też w artykule który wskazujesz, więc nie sądzę, żeby taki "szczegół" został pominięty.
Patrząc na zdjęcia to remont wcale nie był jakoś specjalnie duży. Wymieniono posadzki i tynki do pewnej wysokości, zakupiono meble. Koszt 500 tys zł. Brak informacji nt przetargu na ten remont.
Poza tym pytanie brzmi czy ta inwestycja jest komukolwiek potrzebna do szczęścia? Czemu i komu ma to służyć? Poza remontem wydamy jeszcze pewnie ze 100-150 tys zł rocznie na utrzymanie tego obiektu. Pytanie po co i na co?? :roll: :roll:

[quote="mcdek"]Powiedz co tam miałoby kosztować kilkanaście tys zł? [/quote]Pensje trzech pracowników to lekko licząc 8 tys zł miesięcznie. Plus media. Ciężko będzie zapewne zamknąć się w 10 tys zł.
 
 
mcdek
Ma stragan na targu



Posted:     [ !!! ]

[quote="red"][quote="mcdek"]Powiedz co tam miałoby kosztować kilkanaście tys zł? [/quote]Pensje trzech pracowników to lekko licząc 8 tys zł miesięcznie. Plus media. Ciężko będzie zapewne zamknąć się w 10 tys zł.[/quote]
Trzech, a po co? Nie wystarczy jeden? Co ci pracownicy mieliby tam robić?
 
 
ourson
Moderator


Posted:     [ !!! ]

[quote="mcdek"]Trzech, a po co? Nie wystarczy jeden? Co ci pracownicy mieliby tam robić?[/quote]

O to zapytaj Pani Mikulskiej. Tam ma być zatrudnionych 3 pracowników. Teoretycznie jeden z Punktu Informacji Turystycznej przeniesiony. Jeden przeniesiony z WDK (ale skoro przeniesiony to albo nudziło mu się w pracy i WDK tego nie odczuje albo zaraz w WDK będzie kolejny etat). Do tego na razie jeden stażysta (domyślam się że z Urzędu Pracy) ale te staże nie trwają wiecznie...
 
 
mcdek
Ma stragan na targu



Posted:     [ !!! ]

[quote="ourson"][quote="mcdek"]Trzech, a po co? Nie wystarczy jeden? Co ci pracownicy mieliby tam robić?[/quote]

O to zapytaj Pani Mikulskiej. Tam ma być zatrudnionych 3 pracowników. Teoretycznie jeden z Punktu Informacji Turystycznej przeniesiony. Jeden przeniesiony z WDK (ale skoro przeniesiony to albo nudziło mu się w pracy i WDK tego nie odczuje albo zaraz w WDK będzie kolejny etat). Do tego na razie jeden stażysta (domyślam się że z Urzędu Pracy) ale te staże nie trwają wiecznie...[/quote]

Czyli z trzech pracowników pozostał stażysta. Z 8 tys zł zrobiło się zero. Bardzo dziękuję za obiektywne przekazywanie informacji przez funkcjonariuszy burmistrza. Widzę, że Goebbels by się nie powstydził waszych umiejętności :wink:
 
 
Ferbik
Administrator



Posted:     [ !!! ]

A ja się bardzo cieszę z powstania takiego miejsca.
Mam nadzieję, że otwarcie dojdzie do skutku i będzie często odwiedzane przez różne grupy pokoleniowe.
Samo wnętrze mnie urzekło i wątpię, czy prywatny inwestor pozwoliłby sobie na odrestaurowanie tych pomieszczeń wg wytycznych konserwatora zabytków. Dobrze, że zrobiło to miasto, bo kolejny zabytek mógłby przejść w zapomnienie.

Życzę temu miejscu powodzenia.

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-J9gggIQ3KoA/VL9m8WR_JwI/AAAAAAAAUQg/lfXDJkhlgsI/w1253-h705-no/20150121_093315.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-lkwOs_Bj79Y/VL9nAlKddqI/AAAAAAAAUF8/LyBZVKL7JOc/w397-h705-no/20150121_093447.jpg[/img]

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-jJxenSuyUOU/VL9nByoX2bI/AAAAAAAAUGI/JiK1mthiY6Q/w1253-h705-no/20150121_093549.jpg[/img]

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-HKHzwURQ4wQ/VL9m-uxe3wI/AAAAAAAAUFw/0F92fQorCmw/w1253-h705-no/20150121_093323.jpg[/img]
 
 
ourson
Moderator


Posted:     [ !!! ]

[quote="mcdek"]Czyli z trzech pracowników pozostał stażysta. Z 8 tys zł zrobiło się zero.[/quote]

a po 6 miesiącach co? następny stażysta?

Zresztą nie są to moje informacje tylko cytat z artykułu. Co prawda nie bardzo rozumiem co takiego robi ta osoba z WDK że może bez uszczerbku dla zadań w WDK zostać przeniesiona do nowej placówki... może w takim razie w WDK była zbędna i się nudziła? Bez względu na to czy w WDK czy w nowej placówce koszt pozostaje...

Jedynym uzasadnionym przesunięciem jest to z Punktu Informacji Turystycznej... nie mam pojęcia pod kogo podlega teraz ten pracownik (biblioteka? WDK? bezpośrednio UM?) ale gdziekolwiek by nie był musiałby zostać zlikwidowany ten etat żeby móc mówić o tym że rzeczywiście nie ma dodatkowych kosztów z tym związanych...

[b]mcdek[/b], a swoją drogą może jako funkcjonariusz ex-burmistrza co te 3 osoby miałby tam robić? ;-)

Ferbik, ale dlaczego watpisz czy prywatny inwestor mógłby to zrobić. .. z tego co pamiętam sąsiadujący z Olimpem bank robił remont pod kierunkiem konserwatora i nawet chyba też tam odkryto na suficie i je odrestaurowano. Dalej idąc Królewska jest kamienica niebieska. .. również odrestaurowana przez prywatnego inwestora zgodnie z zaleceniami konserwatora. ..
 
 
Bocian
Słyszał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

o, to jak juz idziemy tym torem, to następny w kolejce do odrestaurowania jest sam gmach UM, też pewnie pod nadzorem konserwatora i też pewnie będzie jakiś prywatny "pewny" wykonawca 8)
 
 
mcdek
Ma stragan na targu



Posted:     [ !!! ]

[quote="ourson"] co te 3 osoby miałby tam robić? ;-)
[/quote]
Skąd mam wiedzieć? Wykazałem tylko że koszty pracownicze związane z otwarciem csp wyniosą w bilansie 0 zł zamiast 8 tys zł.
Swoją drogą ciekaw jestem jak wypadnie ten bilans Okrasy. Bo póki co na miejsce likwidowanych instytucji powstają inne. Oszczędności jak na razie nie widzę w przemeblowaniach nowego burmistrza. Tylko czystki i prywata.
 
 
bob_mistrz
WIELUNIAK
Skowyrny



Posted:     [ !!! ]

[quote="Ferbik"]czy prywatny inwestor pozwoliłby sobie na odrestaurowanie tych pomieszczeń wg wytycznych konserwatora zabytków[/quote]
Każdy. Inaczej mógłby zapomnieć o jakimkolwiek remoncie, zakończonym pozytywnym odbiorem. Miejsce bardzo fajne, czy w pierwotnym przeznaczeniu, czy innym, na pewno będzie ciekawie wpisywać się w centrum Wielunia.
 
 
red
Moderator



Posted:     [ !!! ]

[b]mcdek[/b], czy to przypadkiem nie ty wiecznie narzekałeś na forum, że w administracji i wszelkiej maści urzędach są totalnie przerosty zatrudnienia? Nie wyliczałeś ile to osób pracuje w urzędzie miasta czy urzędzie pracy? A teraz jak w perspektywie zablokowano powstanie trzech nowych etatów, to jakoś jest ci wszystko jedno. Ten stażysta po pół roku powinien znależć zatrudnienie w WDKu więc oszczędności będą iluzoryczne. O pozostałych pracownikach też już napisano skąd mieli być.
Zresztą podstawowym pytaniem powinno być czy taki twór jest w ogóle do czegokolwiek potrzebny? Komu ma to służyć? Pytanie kieruję do osób które bronią tego dziwnego tworu. Punkt informacji turystycznej? Jakie to atrakcje turystyczne posiada gmina Wieluń? Ilu turystów przewija się przez miasto? Jak długo w nim przebywają? Czy ktoś posiada wiedze na ten temat? No nie - szefowa WDKu stwierdziła, że nawet mieszkancy często kierują zapytania np o to, gdzie mogą znależć sklepy z takim a nie innym asortymentem. Sory ale to jest jakaś kpina!
Wywalono pół miliona zł na remont lokalu po to, żeby skierować trzech turystów rocznie w to czy inne miejsce. A szefowa WDKu tłumaczy, że przecież odliczono VAT. Łeee to mogliśmy wydać milion zł. Byłoby więcej VATu do odliczenia więc w myśl toku rozumowania Pani Mikulskiej byłoby jeszcze lepiej!
[quote="mcdek"]Swoją drogą ciekaw jestem jak wypadnie ten bilans Okrasy. Bo póki co na miejsce likwidowanych instytucji powstają inne. Oszczędności jak na razie nie widzę w przemeblowaniach nowego burmistrza. Tylko czystki i prywata.[/quote]
Co powstaje w miejsce czego? Nie wiem czy zauważyłeś ale zwolniono z urzędu miejskiego kilka osób a zatrudniono tylko jedną (nie liczę naczelnika wydziału inwestycji). Więc chyba nie umiesz liczyć.
[quote="Bocian"]o, to jak juz idziemy tym torem, to następny w kolejce do odrestaurowania jest sam gmach UM, też pewnie pod nadzorem konserwatora i też pewnie będzie jakiś prywatny "pewny" wykonawca[/quote]Póki co to prywatny i pewny wykonawca remontował ten dziwny twór. Bez przetargu z tego co mi wiadomo.
 
 
Bocian
Słyszał o Wieluniu


Posted:     [ !!! ]

[quote="red"]Póki co to prywatny i pewny wykonawca remontował ten dziwny twór. Bez przetargu z tego co mi wiadomo.[/quote]

Aaa! nie wiedziałam ;-)
Jaki to człek naładowan informacjami odchodzi od ekranu po niezobowiązującej lekturze ;-)
 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group