R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Stefan
2009-09-24, 19:49
PKP - wątek o kolei w regionie
Autor Wiadomość
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1577
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-07-14, 19:53   

puma2091 napisał/a:
Termin natomiast wydaje się śmiesznie krótki, ale zobaczymy kto przystąpi do przetargu i za ile ;)

No właśnie, więc wygląda na to, że z jakiegoś powodu śpieszy im się z realizacją tego zadania. Ciekawe, co to za powód.
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
patryket22 
Czytał o Wieluniu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-07-14, 20:06   

Może to tylko badanie rynku i propozycji ofert? Oferty, które wpłyną okażą się zbyt duże lub nie będą czegoś spełniały i przetarg zostanie unieważniony. Ja bym radził mimo wszystko ostudzić te nasze (także i moje) utopijne wizje kolejowego eldorado do momentu wyłonienia firmy i podpisania umowy na roboty :P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
dislike 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 329
Piwa: 19/2
Skąd: hamburg
Wysłany: 2015-07-31, 12:22   

Do postu o rewitalizacji odcinka linii 181 (Kępno-Oleśnica) dodam:
Cytat:

PKP IC postuluje też budowę odcinka Wieruszów – Sieradz wraz z modernizacją istniejących odcinków Sieradz – Łódź Kaliska i Oleśnica – Wieruszów, które utworzyłyby nowy, najszybszy ciąg w relacji Wrocław – Łódź. Ten projekt wielokrotnie był zresztą postulowany, m. In. Przez władze Wrocławia i województwa dolnośląskiego. Przewoźnik proponuje tez budowę nowego odcinka ze stacji Wrocław Brochów do linii w kierunku Oleśnicy. Byłby to dodatkowy „wlot” do węzła wrocławskiego, której zadaniem byłoby skrócenie dystansu pomiędzy (Łodzią) Oleśnicą i Wrocławiem Głównym, a także odciążenie odcinka Wrocław Mikołajów – Grabiszyn – Wrocław Główny.

źródło: http://www.rynek-kolejowy..._kolejowych.htm


Przy okazji - kiedy będzie odpalona SSP na ul. P.O.W.?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
patryket22 
Czytał o Wieluniu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-07-31, 17:02   

Z SSP jeszcze trochę, prace trwają. Swoją drogą ostatnio zdewastowana została tarcza ostrzegawcza do tego przejazdu, a policjanci mają peron pod nosem, wystarczy wyjrzeć za okno. Ale wiadomo, lepiej jechać na wioskę pod sklep z alkomatem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
puma2091 
Czytał o Wieluniu



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 46
Piwa: 5/4
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-08-15, 14:03   

Gwoli ścisłości najlepszą ofertę złożył DOLKOM
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=133739&noticeIdentity=5544&expired=0
Najbardziej racjonalnym powodem tak szybkiej reaktywacji wydaje się możliwość objazdu 355. Nie ma komu i czym tam jeździć jeśli chodzi o przewozy pasażerskie. Chyba że powstanie coś na wzór południowej grupy zakupowej w której w skład będzie wchodzić Dolnośląskie, Wielkopolskie i Łódzkie które kupią jakieś spaliniaki i będą latać w większości swojej trasy pod drutem :D Natomiast linia łącząca Wieruszów z Sieradzem wydaje się kompletnym absurdem w perspektywie bardziej realnej budowy (jakby nie patrzeć węglowej) linii Bełchatów-Wieluń.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2015-08-24, 20:38   

rynek-kolejowy.pl napisał/a:


Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Data dodania: 2015-08-19

Spore utrudnienia czekają na podróżujących przecinającą kilka województw trasą Kępno – Wieluń – Tarnowskie Góry. Pociągi na półtora miesiąca zastąpione zostaną autobusami, które będą jechać nawet o ponad godzinę dłużej. W autobusach może być też tłoczno, zwłaszcza w najpopularniejszych kursach dowożących rano do Tarnowskich Gór i odwożących popołudniu do mniejszych miejscowości.


Wchodząca w życie 1 września ogólnopolska korekta rozkładu jazdy pociągów oznacza w regionie łódzkim nie tylko duże utrudnienia w samej Łodzi, ale także na obrzeżach województwa. Przez półtora miesiąca zamknięta będzie bowiem łącząca Wielkopolskę, Łódzkie, Opolskie i Śląskie linia nr 181 na dwóch odcinkach. W wyniku tego na całym czynnym w ruchu pasażerskim fragmencie z Herbów Nowych do Kępna pociągi zostaną zastąpione komunikacją autobusową.

– Kolejowa komunikacja zastępcza za pociągi relacji Kępno/Wieluń Dąbrowa – Tarnowskie Góry – Wieluń Dąbrowa/Kępno funkcjonować będzie w okresie od 1 września do 17 października – precyzuje Anna Piotrowska, rzecznik oddziału łódzkiego Przewozów Regionalnych.

Podróż o połowę dłuższa

– Uruchomienie komunikacji autobusowej spowodowane jest robotami prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury, PKP PLK. Całodobowa przerwa w ruchu na linii nr 181 obowiązywać będzie na odcinkach Wieluń Dąbrowa – Pątnów Wieluński oraz Panki – Herby Nowe – wskazuje przedstawicielka przewoźnika. PKP PLK prowadzi tam szereg drobniejszych prac, w okolicach Herbów Nowych remontowany będzie jednoprzęsłowy wiadukt.

PR uruchomią tam pięć par kursów, w tym jedynie dwie wykonywane także w soboty i niedziele (analogicznie do aktualnego grafiku kursów kolejowych). Jeden z codziennych autobusów pojedzie w wydłużonej relacji Tarnowskie Góry – Kępno, pozostałe dojadą jedynie do Wielunia-Dąbrowy. Dość znacznie wydłuży się czas przejazdu, np. na podstawowym odcinku Wieluń Dąbrowa – Tarnowskie Góry z ok. 1 godz. 50 min. do ok. 2 godz. 40 min. W związku z tym np. poranny kurs dowożący do pracy do Tarnowskich Gór na szóstą odjedzie z Wielunia o nieco abstrakcyjnej godzinie 2:38. Pojedyncze kursy Kępno – Tarnowskie Góry – Kępno będą natomiast jechać ponad 3,5 godziny zamiast niecałych 2,5.

Jedyne TLK ominie Wieluń przez Kluczbork


Pewnym problemem może okazać się pojemność autobusów. Choć peryferyjna linia nie generuje sumarycznie wielkich potoków, kursy dowożące na zmianowe godziny pracy w Tarnowskich Górach i połączenia odwozowe w kierunku przeciwnym na ogół są zapełnione bardzo mocno – frekwencja przekracza w nich często 100 osób. Tymczasem autobusy, jakie będą realizować kursy na zastępczej linii, mają mieć tylko co najmniej 50 miejsc siedzących i kolejne 18 stojących. Co prawda Przewozy Regionalne zastrzegły w zamówieniu możliwość uruchomienia dodatkowych kursów w razie dużego zapotrzebowania, ale może to wymagać bardzo szybkich decyzji o zwiększeniu obsługi.

Zmienioną trasą pojedzie natomiast jedyny obsługujący 25-tysięczny Wieluń pociąg dalekobieżny – TLK „Noteć” z Katowic do Bydgoszczy. Ominie on Krzepice, Wieluń i Wieruszów, kierując się do Kępna przez Lubliniec i Kluczbork. PKP Intercity nie uruchomi dodatkowej komunikacji zastępczej.


źródło
_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW darmowe aliasy | Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy | BMW VIN Dekoder | Sprowadzanie BMW z Niemiec | Warebud BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW