Dzięki ryba, nie widziałem projektu stąd moje pytanko ... a w sumie impulsem do jego zadania był fragment artykułu z DŁ:
Cytat:
W Łodzi liczą na Wieluń, ratusz liczy na Łódź
- Sugerujemy rozpatrzenie możliwości włączenia w zakres inwestycji budowy ciągów pieszo-rowerowych na odcinku Gaszyn-rondo oraz rondo-Wieluń, co pozwoliłoby zapewnić mieszkańcom sprawną komunikację - pisze Szeliga.
Zastanawiałem po prostu czego dotyczy zwrot "rondo-Wieluń"
P.S.
W sumie fajnie byłoby gdyby na stronie urzędu miejskiego pojawiły się opisy oczywiście tylko największych przygotowywanych projektów (kino, basen, starówka, droga której dotyczy ten temat) z drobnymi graficznymi fragmentami dokumentacji typu wizualizacje elewacji, a dla dróg "plan zagospodarowania terenu" lub "stała organizacja ruchu"
Shymool, ryba - wydaje mi się że po prostu otrzymałem odpowiedź na zadane pytanie dotyczące artykułu (za co dałem "pomógł") ... nie widzę powodu aby się przejmować ... etc
Mało, mało, zawsze mało kasy ale proponowane rozwiązania co do połączenia Gaszyna z Popiełuszki i dalej z Ciepłowniczą to jak mówią Niemcy polnishe prowizorka. Co to za rozwiązanie dla Wielunia? Pewnie lepsze niż obecne ale jak już coś robić to może porządnie? Nie oglądałem na mapach co stoi na przeszkodzie a tym bardziej nie mam pojęcia jakie to by były koszty ale nie ulega wątpliwości, że jak S8 zabierze tranzyt Warszawa-Wrocław to bardziej byłaby potrzebna południowa obwodnica Wielunia, ale nie proteza lecz taka z prawdziwego zdarzenia będąca lustrzanym odbiciem projektowanej północnej zaczynająca się w Kopydłowie a kończąca za Sieńcem zbierająca ruch z i do Opola i Częstochowy i łącząca z S8 i obecną 8 na Bełchatów.
Coś co wchodzi w grę to tylko już przygotowana "obwodnica północna" ... uważam że mimo wszystko przydałaby się, ale równie dużym problemem jak tranzyt są zaniedbania w "wewnątrz-miejskim" układzie drogowym i IMO bardzo brakuje czegoś wewnątrz o przyzwoitych parametrach /najlepiej "G", minimum "Z"/ na osi N-S (północ -południe).
Planowana od dawna budowa drogi od ul. Częstochowskiej w Wieluniu do ul. Opolskiej w Gaszynie nadal nie doszła do skutku. Kiedy inwestycja stanowiąca część tzw. obwodnicy wschodniej ma szansę zostać zrealizowana?
Jest to uzależnione od możliwości finansowych gminy, a te są ograniczone także przez inne inwestycje jak np. budowę tzw. bojarówki. Mieczysław Majcher, radny miejski, były włodarz miasta przypomina, że już w poprzedniej kadencji Rady Miejskiej planowano przeprowadzić tę inwestycję wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad:
- Ten odcinek drogi zbiorczej od ul. Częstochowskiej do ul. Opolskiej to część tzw. obwodnicy wschodniej, która zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego ma w przyszłości połączyć ul. Sieradzką w kierunku północnym od ul. Popiełuszki z ul. Opolską w Gaszynie, czyli w kierunku na południe od ul. Popiełuszki. Jak ważna jest to inwestycja dla rozwiązania problemów komunikacyjnych Wielunia, to nikogo przekonywać nie trzeba. Nie wszyscy wiedzą, że koszty budowy tych brakujących odcinków omawianej trasy średnicowej jest poza zasięgiem finansowym naszej gminy. Dlatego też w ubiegłej kadencji prowadzone były rozmowy w Ministerstwie Infrastruktury, jak i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Były już wczesne ustalenia, że po przygotowaniu tych inwestycji do etapu wykupów gruntu i wykonania dokumentacji projektowej GDDKiA przejęłaby tę inwestycję i realizowałaby ją jako własną. Podobnie jak odbyło się to, oczywiście w mniejszym wymiarze w Dąbrowie, gdzie wykupiliśmy grunty, przekazaliśmy Generalnej Dyrekcji, a ona wykonała inwestycję. Podobnie było również w Rudzie, tam inwestorem był Zarząd Dróg Wojewódzkich. My dokonaliśmy wykupów, zrobiliśmy dokumentację i przekazaliśmy ją do Łodzi. Myślę, że taki jest zamiar, aby tę ważną inwestycję realizować w ten sposób. W zamian gmina Wieluń przejęłaby śródmiejską obwodnicę, którą tworzą teraz ulice: Sieradzka, Kopernika, Piłsudskiego i Krakowskie Przedmieście.
W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym inwestycja była ujęta w latach 2008-2014. Teraz jest przesunięta do roku 2020. To jest dla mnie niepokojące - komentuje Majcher - odnoszę wrażenie, że sytuacja jest na rękę burmistrzowi, bo po co w krótkim czasie zmierzyć się z tak dużym zadaniem. Na rok 2011 zaplanowano wykupy gruntów na kwotę 3 mln 400 tysięcy złotych, nie wykorzystano środków z powodów, które pan burmistrz wymieniał: brak pozwolenia na budowę uniemożliwiał wykupy, chociaż do do końca chyba nie jest prawda, bo wykupy można prowadzić.
Majcher na ostatniej sesji rady miejskiej dopytywał, z kim burmistrz Janusz Antczak rozmawiał na temat inwestycji, czy zostały już podpisane stosowne porozumienia. Burmistrz gminy Wieluń, Janusz Antczak wyjaśnia, że do wykupienia zostało jeszcze około 6 hektarów gruntów pod inwestycję. Kwestia współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi też nie jest tak oczywista, jak można by przypuszczać:
- Mówienie, że te 3 mln zł - szkoda, że niewykorzystane, po prostu nie zostały skredytowane. Spotkań było kilka m.in. z dyrektorem GDDKiA w Łodzi, były prośby o to, żebyśmy z tym pomysłem szli, że my dajemy grunty. Zainteresowania z tamtej strony nie ma i nie będzie. Autostrady są nie wybudowane, środków nie ma. Pomysły są realne w 2015-2016 roku.
Zdaniem burmistrza grunty trzeba wykupić jak najszybciej i skupić się na ten inwestycji, bo jest zlokalizowana na terenie tzw. jury wieluńskiej, w miejscu, gdzie w przyszłości ma powstać geopark.
Gmina Wieluń nabywa działki kluczowe dla ważnych inwestycji
Katarzyna Jaśko 5.09.2012
Gmina Wieluń stała się właścicielem kilku działek potrzebnych pod planowane inwestycje - budowę tzw. "bojarówki" czy wschodniej obwodnicy miasta.
Gmina Wieluń nabyła trzy działki w obrębie ulicy Granicznej. Jedną (o powierzchni 0,0249 ha) przejęła nieodpłatnie, a dwie kolejne kupiła. Mówi przewodniczący Rady Miejskiej w Wieluniu, Piotr Radowski:
- Te działki zostały zakupione pod przyszłą drogę zbiorczą, tzw. Obwodnicę wschodnią łączącą ulicę Częstochowską w Wieluniu z Opolską w Gaszynie. Te działki są niezbędne pod taki korytarz, w którym będzie usytuowana ta droga.
Koszt pierwszej działki to ponad 120 tysięcy złotych, drugiej - ponad 48 tysięcy złotych. Gmina Wieluń nabyła także trzy działki przy ul. Agrestowej:
- To będzie połączenie ul. Agrestowej z Sadową w Wieluniu. Tam były dwa projekty uchwał. Jeden - zakup działki od sióstr bernardynek, a drugi od Wieluńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. WSM przekazuje nieodpłatnie na rzecz miasta dwie działki. Jest dobra współpraca między gminą Wieluń a WSM.
Za działkę od zakonu sióstr bernardynek gmina zapłaci ponad 62,5 tysiąca złotych. Została też właścicielem dwóch działek w Dąbrowie. Kosztowały razem ponad 14 tysięcy złotych.
Chciałem przedstawić jako ciekawostkę, jak planowali Niemcy podczas okupacji poprowadzić obwodnicę miasta w dyskutowanym przez nas obszarze. Jak zauważycie planowano połączenie ulic Częstochowskiej i 18-Stycznia mniej więcej w rejonie obecnego skrzyżowania Popiełuszki i 18-Stycznia i dalej, mijając szkołę nr 1 (ale od jej południowej strony), prosto w kier. zachodnim, łukiem wejść w obecną Sieradzką. Ulica odpowiadająca ulicy Popiełuszki szła mniej więcej w obecnym układzie do Warszawskiej. Choć to ilustracje nadające się bardziej do działu o historii Wielunia, ale warto zauważyć, że już w 1941 roku ktoś myślał jak odciążyć centrum miasta i usprawnić komunikację. Plany pochodzą z lat 1941-42.
Plan Wielunia 1940 2.jpg To schemat głównych arterii otaczających centrum
Plik ściągnięto 211 raz(y) 243,11 KB
Plan Wielunia 1940.jpg Tak wyglądał szczegółowy plan
Plik ściągnięto 231 raz(y) 248,55 KB
_________________ Optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze światów, pesymista obawia się, że może to być prawdą.
Ostatnio zmieniony przez veer 2012-12-13, 17:46, w całości zmieniany 1 raz
Wyprostowana linia Warszawska - Głowackiego - 70 lat później i tego jeszcze nie zrobiono nawet w ograniczonym zakresie. Potrzebę budowy normalnej drogi widzieli już Niemcy, widziano i w PRL ... ale zawsze chyba odkładano na później ....
W konsekwencji do tej pory nie mamy dobrej drogi północ-południe ... mamy za to przynajmniej dwa fatalne skrzyżowania na krajówkach: Śląska/Kopernika (ciasno) i Warszawska/Krakowskie Przedmieście (ciasno i fatalny łuk)
Ulice spełniające funkcję obecnych Piłsudskiego, Kopernika w tych planach nieco dalej centrum. Super mapki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum