R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Stefan
2009-09-15, 17:20
Wszystko o drogach krajowych w regionie
Autor Wiadomość
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-11-09, 22:13   

Wracając do obwodnic okolicznych miejscowości, a konkretnie obwodnicy Krzepic:
POLSKA Dziennik Zachodni napisał/a:

Szybko posuwają się prace przy budowie obwodnicy Krzepic

2008-11-07

Od kilku tygodni Krzepice od wszystkich niemal stron otoczone są wielkimi placami budów. Roboty prowadzone są przy wjeździe do miasta od strony Częstochowy, Wielunia, a także na wysokości oczyszczalni ścieków. Rośnie oczekiwana przez blisko dwadzieścia lat obwodnica miasta.
- Latami staraliśmy się o tę inwestycję, nic więc dziwnego, że jesteśmy teraz tak zadowoleni z jej przebiegu - mówi burmistrz Krzepic Krystian Kotynia. - Jak powstanie obwodnica, życie w mieście nareszcie się zmieni.

Okolice Krzepic to obecnie plac budowy (© Fot. irena bazan)

Istotnie, ruch w niewielkich Krzepicach jest ogromny. Przez miasto przebiega trasa 43 Częstochowa - Wieluń, którą ze Śląska do Wielkopolski jeździ wiele samochodów ciężarowych. Na dobę przez centrum miasta przejeżdża od 8 do 10 tysięcy samochodów. Gdy powstanie obwodnica, większość z nich zniknie z miasta.

O potrzebie budowy obwodnicy, która wyprowadzi ruch samochodowy z ciasnego centrum miasta mówiło się już na początku lat 90.

Inwestycję prowadzi konsorcjum, w skład którego wchodzą trzy duże firmy - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego (lider grupy), częstochowska firma Dromet oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych z Łodzi.

Do końca roku drogowcy zakończą prace ziemne i wybudują konstrukcję pod przyszłą jezdnię. Zakres prac jest wręcz ogromny.

- W czasie robót ziemnych musimy przekopać 325 tysięcy metrów sześciennych gruntu, to najlepiej świadczy o skali tego przedsięwzięcia - opowiada pełnomocnik dyrektora konsorcjum Zbigniew Łapaj. - Dlatego prace prowadzimy na trzech odcinkach jednocześnie.

Aby zdążyć ze wszystkim do końca roku, na placach budowy pracuje jednocześnie po 50 wywrotek i około 80 osób. Obwodnica to największa od lat w tym rejonie inwestycja drogowa. Kosztować ma 120 milionów złotych. Za te pieniądze trzeba będzie wybudować nie tylko drogę, ale na niej dodatkowo dwa mosty i wiadukt. Plany zakładają, że całość ma być gotowa na koniec grudnia 2009 roku. Na same prace ziemne i budowlane trzeba będzie wydać około 70 milionów złotych.

Irena Bazan - POLSKA Dziennik Zachodni

źródło: POLSKA Dziennik Zachodni ( http://polskatimes.pl/dzi...zepic,id,t.html )


Zastanawiam się czy właściwszym działem dla tego wątku nie byłby dział "aktualności"


Przeniesione do działu "Aktualności / Wydarzenia".
J.
Ostatnio zmieniony przez Jaro 2008-11-10, 07:27, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-11-21, 23:00   

Potęga forum wielun.biz czy przypadek?

stefan_pol 12 października 2008 - na forum wielun.biz napisał/a:
1. Kiedy zostanie ogłoszony ponownie przetarg na wykonanie dokumentacji na przebudowę ulic Piłsudskiego, Kopernika oraz fragmentów Sieradzkiej i Krakowskiego Przedmieścia (fragmenty DK43 i DK45)? Pierwszy przetarg unieważniono. I kiedy ruszy przebudowa tych ulic (...)


Po 11 dniach tzn, dn 23.10.2008 zdecydowano się* w GDDKiA o/Łódź na ponowne ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji na przebudowę ulic.
Przetarg ogłoszono prawdopodobnie kilka dni później. Dowodem na powyższe jest skan z pierwszej strony materiałów do przetargu (całośc dostępna pod linkiem)
http://www.gddkia.gov.pl/...=-4263000#trjmp

Przetarg.JPG
http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_lodz/zamowienia_publiczne/powyzej_progow_unijnych//index.php?pr25_x=1&pr25_menu=przetargi_pokaz&pr25_przetargi_range=&pr25_przetargi_type=&pr25_przetargi_law=&pr25_przetargi_id=9505&
Plik ściągnięto 5889 raz(y) 35,26 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-11-23, 12:24   Piłsudskiego, Kopernika i frag. Sieradzkiej i Krak. Przed.

ad przebudowy Piłsudskiego, Kopernika oraz fragmentów Sieradzkiej i Krakowskiego Przedmieścia:

Poprzednio ogłoszony przetarg na wykonie dokumentacji zakwalifikowano do grupy "poniżej progów unijnych" - został unieważniony "ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę, którą zamawiający mógł przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia".
Tym razem został zakwalifikowany do grupy "powyżej progów unijnych" z szacowaną kwotą powyżej 133 000 EURO - mam nadzieję że tym razem znajdzie się chętny na zaprojektowanie przebudowy, szacowany koszt projektu nie wydaje się mały.

Zapowiada się naprawdę gruntowna przebudowa
:) ale najwcześniej za dwa lata :( .
Mam tylko nadzieję że nie pozwężają jezdni* -uważam że szerokość tych ulic w najwęższym miejscu nie powinna być mniejsza niż 9-10 metrów - gdzieniegdzie można by było, pokusić się o wydzielenie lewoskrętów np na ulicy Kopernika w ulicę św Barbary, a przede wszystkim w Wojska Polskiego. Lewoskręty często upłynniają ruch skuteczniej niż prawoskręty.

*na "krajówkach" panuje ostatnio moda na zwężanie , przykłady:
DK12/14 odcinek Sieradz - Zduńska Wola (zwężono jezdnię z 11 do 8 m)
DK43 odcinek Kłobuck - Częstochowa (zwężono jezdnię z 11 do 8 m)
DK43 w Kłobucku - zwężono jezdnię z ok 9-10 m do ok 7 (tak na oko) - NIEPOROZUMIENIE.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-12-21, 13:04   Obejście Czarnożył

Na terenie rejonu Wieluń GDDKiA mają powstac cztery małe obwodnice:

trzy na drodze krajowej nr 8
1.Folwarku Raduckiego
2.Chorzyny+Kuźnicy Strobińskiej
3.Ruśćca +Krasowej


oraz jedna przy drodze krajowej nr 45

4. Czarnożył

Dlatego projekt przebudowy DK 45 na odcinku Złoczew-Wieluń nie obejmuje miejscowości Czarnożyły. Przebudowano już odcinek z Wielunia do południowej granicy wsi Czarnożyły, a remont, który ruszy najprawdopodobniej w 2010 roku będzie obejmował odcinek ze Złoczewa do północnej granicy Czarnożył. W przebiegu przez Czarnożyły, droga zostanie poddana najwyżej odnowie. Wpadł mi w ręce przebieg obejścia Czarnożył, zapisany w studium gminy (jeżeli zostanie zrealizowane obejście w ciągu DK45, to niekoniecznie w poniższym przebiegu).

czarnozyly.GIF
Obejście Czarnożył - źródło BIP gminy Czarnożyły
Plik ściągnięto 351 raz(y) 156,89 KB

czarnozyly1.JPG
Obejście Czarnożył - orientac. wrysowane na mapkę zumi
Plik ściągnięto 311 raz(y) 27,72 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-12-21, 15:02   

Moim zdaniem nie ma sensu budowanie obwodnicy Czarnożył - nie dość że duże koszty, to jeszcze droga się wydłuży. Wystarczyłaby przebudowa istniejącej drogi i wyprofilowanie zakrętów.
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-12-30, 18:06   

stefan_pol napisał/a:
stefan_pol 12 października 2008 - na forum wielun.biz napisał/a:

1. Kiedy zostanie ogłoszony ponownie przetarg na wykonanie dokumentacji na przebudowę ulic Piłsudskiego, Kopernika oraz fragmentów Sieradzkiej i Krakowskiego Przedmieścia (fragmenty DK43 i DK45)? Pierwszy przetarg unieważniono. I kiedy ruszy przebudowa tych ulic (...)


Po 11 dniach tzn, dn 23.10.2008 zdecydowano się* w GDDKiA o/Łódź na ponowne ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji na przebudowę ulic.


Jest wynik - niestety po raz kolejny unieważnienie :( . Kolejne odroczenie, a po tych fragmentach już się prawie jeździć nie da.

uniewaznienie.GIF
źródło: http://www.gddkia.gov.pl
Plik ściągnięto 10863 raz(y) 36 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-08, 19:50   DK43

fordo napisał/a:
Dzięki stefan za kolejny temat:) Na pewno o odpowiedź na te pytania poprosimy pana Orła lub rzecznika generalnej dyrekcji Zalewskiego. Pozdrawiam Michał

A ja dziękuję za materiał :) . W pliku audio jest obietnica rzecznika że przetargi będą ogłaszane do skutku :) .

RZW napisał/a:
Unieważniony przetarg
2009-01-08

Ulica Sieradzka w Wieluniu na razie nie zostanie wyremontowana. Przetarg na modernizację tej część krajowej "45" po raz drugi został unieważniony.

W pierwszym przypadku jedyna złożona oferta przekraczała zakładaną wartość szacunkową. Dlaczego nie udało się kolejny raz?
Sprawdzał nasz reporter, Krzysztof Krawczyk: (na stronie źródłowej: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3785 )


Dla niewtajemniczonych forumowiczów wrzucam mapkę z zaznaczonymi zielonym kolorem, ulicami których unieważniony przetarg dotyczył. Szkoda że nie wyłoniono projektanta.

Krakowskie_przedmieście.JPG
DK43 i DK 45 do przebudowy.
Plik ściągnięto 18946 raz(y) 80,19 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-09, 19:39   

RZW napisał/a:
Obwodnica Praszki i Gorzowa Śląskiego
2009-01-07

Będzie kosztować ponad 77 milionów złotych a jej budowa w optymistycznym założeniu zakończy się za cztery lata.

Mowa o obwodnicy Praszki i Gorzowa Śląskiego. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej i zdobywanie pozwoleń na budowę.
Już wiadomo, że z czterech proponowanych wariantów przebiegu obwodnicy wybrano ten czwarty. Szczegóły w relacji Michała Kiczki: (na stronie źródłowej: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3775 )


Pod tym linkiem dostępny jest raport, z konsultacji społecznych w sprawie wyboru wariantu.

0701 obwodnica.jpg
http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3775
Plik ściągnięto 1132 raz(y) 58,93 KB

Ostatnio zmieniony przez Stefan 2009-01-16, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
majk-el 
Wieluniaczek
garnki lepi



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1805
Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2009-01-12, 14:17   

Czy wiadomo już jaka firma będzie remontować DK 45 na odcinku Złoczew - Wieluń ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-12, 21:06   

majk-el napisał/a:
Czy wiadomo już jaka firma będzie remontować DK 45 na odcinku Złoczew - Wieluń ?


To co piszę poniżej dotyczy tylko DK45 (odcinek Złoczew - Czarnożyły)
Z tego co się orientuję obecnie trwa proces pozyskiwania gruntów (UW wywłaszcza te nieruchomości których właściciele nie żyją, a nie ujawniono spadkobierców tzn co jakiś czas pojawiają się ogłoszenia treści:
Cytat:
Ogłoszenie Wojewody o zamiarze wszczęcia postępowania wywłaszczeniowego nieruchomości przeznaczonej na pas drogowy drogi krajowej Nr 45


GDDKiA dysponuje pełną dokumentacją ("projektem budowlanym" i "projektem wykonawczym") na to zadanie. Przetargu na wykonie przebudowy jeszcze nie rozpisano - GDDKiA nie dysponuje wszystkimi gruntami niezbędnymi do przeprowadzenia rozbudowy. Obawiam się że jeszcze trochę poczekamy na tę inwestycję .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-15, 17:59   

RZW napisał/a:
Powracamy do tematu obwodnicy Praszki i Gorzowa Śląskiego
2009-01-15

Jak nam zwrócił uwagę internauta podpisujący się nickiem Stefan, burmistrz Praszki przejęzyczył się opisując wybrany wariant przebiegu obwodnicy.

Faktycznie opisywał on zwycięski czwarty wariant, niestety nazwał go drugim i stąd nieścisłość.
To nie zmienia jednak faktu, że obwodnica będzie i w optymistycznym założeniu pierwsze auta pojadą nią już za cztery lata. Szczegóły w relacji Michała Kiczki: (na stronie źródłowej : http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3853
Ostatnio zmieniony przez Stefan 2009-01-16, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-17, 13:50   

O drogach w regionie ...

W tym materiale RZW: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3856

Zaskoczyła mnie jedna informacja w tym materiale tzn dotycząca remontu DK8 na odcinku Piotrków-Walichnowy. Mianowicie fakt że zrezygnowano z tzw małych obwodnic.

Dokumentację na przebudowę odcinka Szczerców-Wieluń miało wykonac biuro projektowe Transprojekt Poznań - obecna nazwa Scott Wilson Polska. Opracowywanie dokumentacji z myślą o tych małych obwodnicach Ruśca, Chorzyny, Raduckiego Folwarku, rozpoczęto celem modernizacji DK8, a nie dostosowania jej do kategorii drogi ekspresowej. W wielu dokumentach zapisana jest S8 przez Łask - Sieradz oraz małe obwodnice Ruśca, Chorzyny, Raduckiego Folwarku.
Miała to byc przebudowa a nie remont (remont/ odnowa drogi była z dwa lata temu)

Ale widac w GDDKiA koncepcje zmieniają niemal tak często jak zmienia się pogoda z oknem, obwodnica północna też miała byc dwujezdniowa (nie mylic z dwupasmową - tak naprawdę dwupasmowa jest prawie każda zwykła droga)

Stefan napisał/a:
Na terenie rejonu Wieluń GDDKiA mają powstac cztery małe obwodnice:
trzy na drodze krajowej nr 8
1.Folwarku Raduckiego
2.Chorzyny+Kuźnicy Strobińskiej
3.Ruśćca +Krasowej

oraz jedna przy drodze krajowej nr 45
4. Czarnożył


Z materiału fordo wynika że te zamierzenia są nieaktualne. Ciekawe czy uda im się doprowadzić ósemkę do parametrów GP - bez tych małych obejść i wyburzeń - chodzi mi tutaj o geometrię zakrętów. Przebudowa tej drogi w taki sposób aby na całości przebiegu spełniała parametry klasy głównej przyspieszonej, miała być czymś w rodzaju nagrody pocieszenia (ew rekompensaty za to że S8 będzie budowana w wariancie północnym) - a zapowiada się kolejna "pseudo przebudowa", po zakończaniu której bezpieczeństwa pilnować będą fotoradary. Dwóch panów o imieniu Mieczysław twierdziło kiedyś : to nic że S8 pobiegnie koło Łodzi, my będziemy mieć "ósemkę" gruntownie przebudowaną i z podniesionym standardem - czyżby się przeliczyli. Ale bardziej prawdopodobnym jest to że droga ta zostanie skazana na powolną marginalizację np prawdopodobna zmiana nr na DK98. Za to droga S8 może odjechać jeszcze dalej od Wielunia w porównaniu z pierwotnym wariantem łódzkim - wśród rozważanych wariantów jest taki z północnym obejściem Sieradza następnie na północny zachód od Złoczewa, na zachód od Lututowa itd... Wybór tego wariantu sprawi iż dla mieszkańców Wielunia droga S8 stanie się zupełnie bezużyteczna. Taki absurdalny wariant pokazał minister Grabarczyk w Sieradzu

Spooky napisał/a:
Moim zdaniem nie ma sensu budowanie obwodnicy Czarnożył (...). Wystarczyłaby przebudowa istniejącej drogi i wyprofilowanie zakrętów.


Może i sensu nie ma. Jeżeli GDDKiA nie chce budować obwodnicy Czarnożył to dlaczego nie planuje gruntownie przebudować tej drogi właśnie na odcinku przebiegającym przez tą wieś.

54007.jpg
S8 - wokół Sieradza - warianty tylko fragment
Źródło: http://www.7dni.nasze.pl/
Plik ściągnięto 32869 raz(y) 53,14 KB

Ostatnio zmieniony przez Stefan 2009-05-06, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-19, 17:55   

RZW napisał/a:
Kiedy Krzepice będą miały swoją obwodnicę?
2009-01-19

Trwa budowa obwodnicy Krzepic i Kuźniczki. Dzięki niej będzie można szybciej pokonać trasę Wieluń-Częstochowa.

Realizacja inwestycji ma wynieść 90 milionów złotych. Kiedy kierowcy nie będą musieli przejeżdżać przez często zakorkowane ulice Krzepic? Odpowiedź w materiale Agnieszki Antoniak (na stronie źródłowej: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3870 )


DK43_Krzepice_obwodnica_mapaGDDKiA.jpg
źródło: GDDKiA o/Katowice
Plik ściągnięto 5404 raz(y) 237,8 KB

Ostatnio zmieniony przez Stefan 2009-04-23, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-20, 19:38   

Cytat:
Tytuł: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI
Data: 20.01.2009
NIK krytykuje wybór łódzkiego wariantu S8

Trasą S8 nie dotrzemy z Łodzi na mecze Euro 2012. Do tego czasu nie zdążymy z budową. A wojna polityków o przebieg drogi w województwie łódzkim sprawiła, że straciliśmy szansę na 760 mln zł unijnej dotacji. To najważniejsze ustalenia Najwyższej
Izby Kontroli, która wczoraj przedstawiła raport o tej inwestycji.

Zakończony półtora roku temu spór o S8 rozgrzał do czerwoności mieszkańców naszego regionu, dzielił województwo na dwie części. O drogę walczyli z jednej strony politycy, samorządowcy i mieszkańcy Łodzi, Pabianic, Sieradza, Łasku, a z drugiej strony liczna reprezentacja Bełchatowa i Piotrkowa. Ostatecznie półtora roku temu rząd przyklepał tzw. wariant północny, przez Łódź. NIK krytykuje tą decyzję.

- Negatywnie oceniamy wszystkich ministrów, którzy przez 6 lat zajmowali się sprawą - mówi Janusz Maj, dyrektor NIK w Łodzi. - Wybór Łodzi to decyzja czysto polityczna, niepoprzedzona odpowiednimi analizami. Co więcej, z tego powodu przepadają nam duże pieniądze z Unii. Janusz Maj tłumaczy, że Europa od dawna pracuje nad siecią korytarzy transportowych, a Polska współpracuje z resztą kontynentu od kilkudziesięciu lat.

Już w 1975 roku przyjęliśmy, że międzynarodowa trasa E67 będzie przebiegała w okolicach Bełchatowa i Piotrkowa Trybunalskiego. Podobne zapisy znalazły się w załączniku do traktatu akcesyjnego, gdy wstępowaliśmy do Unii. Gdyby S8 biegła w korytarzu E67 (a więc wariantem południowym), moglibyśmy liczyć na potężne wsparcie z unijnego Funduszu Spójności - nawet 80 procent wartości inwestycji. Niestety, budując drogę przez Łódź nie zobaczymy ani grosza z tych pieniędzy. Na otarcie łez Polska może
się ubiegać o wsparcie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, tyle że w tym przypadku dotacja sięga 50, najwyżej 60 procent. - Decydując się; na wariant północny, straciliśmy 760 milionów złotych - podsumowuje dyrektor Maj.

Według NIK zupełnie nierealne jest wybudowanie 147-kilometrowego odcinka drogi w naszym województwie przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 roku. Na domiar złego, NIK powątpiewa w to, czy do Euro uda się wybudować inne odcinki ekspresówki: Piotrków - Warszawa i Syców - Wrocław. - Jeżeli chodzi o te dwa fragmenty, to zapewniam, że pojedziemy nimi do 2012 roku - uspokaja Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Natomiast budowa fragmentu przebiegającego przez łódzkie zacznie się w 2011, a zakończy w 2015 roku. Mrugasiewicz przekonuje, że w tym przypadku nie ma mowy o opóźnieniu. Jak twierdzi, GDDKiA nigdy nie mówiła, że wybuduje tę trasę przed mistrzostwami Europy. Krytykując wariant łódzki, NIK nie optuje bynajmniej za drugą alternatywą. Izba uważa, że oba scenariusze zostały słabo przygotowane, dlatego zwróciła się do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka o ponowne rozpatrzenie sprawy. Ten odpisał prezesowi NIK, że nie widzi takiej możliwości*, a wszelkie wszczynanie procedury skradłoby nam kolejne cenne lata. W czasie kiedy ważyły się losy S8, odpowiedzialnymi za nie ministrami byli kolejno Marek Pol, Jerzy Polaczek i Cezary Grabarczyk. Wszyscy, nie bacząc na partyjne barwy, podpisywali się pod wariantem łódzkim. Jak nam zdradził jeden z polityków związanych z PiS, Łódź wygrywała, bo "oferowała" liczniejszy elektorat. I dodaje anegdotę, jakoby PiS-owski minister transportu i budownictwa Jerzy Polaczek miał na posiedzeniu rządu zaordynować budowę S8 w wariancie południowym. Następnego dnia decyzje były już inne. Ponieważ Polaczka zrugał wicepremier Przemysław Gosiewski: jak to tak, przecież premier Kaczyński przed kamerami obiecał S8 łodzianom...
PIOTR BRZÓZKA


*A co miał odpisać pełniący rolę rzecznika S8 w wariancie łódzkim Grabarczyk który w wolnym czasie pełni funkcję ministra infrastruktury w obecnym rządzie ??
Zresztą przez ostatnie dwa lata staliśmy się na tyle zamożnym państwem że te 760 mln unia może sobie ....


Edycja z 10-05-2009 - dodana mapka

S8_warianty.JPG
Edycja z 10-05-2008 - dodana mapka,
źródło: załącznik z raportu NIK
Plik ściągnięto 486 raz(y) 227,19 KB

Ostatnio zmieniony przez Stefan 2009-05-10, 10:18, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-01-26, 21:43   

W załączniku graficznym (na samym dole posta) plany na 2009 rok - nie ma rozbudowy DK45 na odcinku Czarnożyły-Złoczew ani DK8 na odcinku Wieluń Sczerców, ale jest za to w planach na ten rok Obwodnica Wielunia i rozbudowa DK8 na odcinku Wieluń-Walichnowy-Sokolniki


Poniżej "pięciolatka" czyli plany oddziału GDDKiA w Łodzi na lata 2009 – 2013

Cytat:

(....)
Obwodnice w latach 2009-2013 :
* Budowa obwodnicy Wielunia (DK nr 8 )
* Budowa obwodnicy Bełchatowa (DK nr 8 )

* Budowa obwodnicy Opoczna (DK nr 12)
* Budowa obwodnicy Pabianic (DK nr 14)
* Budowa obwodnicy Inowłodza (DK nr 48)
* Budowa obwodnicy Poświętne (DK nr 48)
* Budowa obwodnicy Brzezin (DK nr 72)
* Budowa obwodnicy Srocka (DK nr 91)
* Budowa obwodnicy Rozprzy (DK nr 91)
* Budowa obwodnicy Kamieńska (DK nr 91)
* Budowa obwodnicy Radomska (DK nr 91)

Wzmocnienia i rozbudowy w latach 2009-2013 :
* Rozbudowa DK nr 1, odcinek Sierpów - Emilia
* Wzmocnienie DK nr 1, m. Zgierz
* Rozbudowa DK nr 1, odcinek Tuszyn – Głuchów
* Rozbudowa DK nr 8, odcinek Sokolniki – Walichnowy – Wieluń
* Rozbudowa DK nr 8, odcinek Wieluń – Szczerców

* Rozbudowa DK nr 8, odcinek Szczerców – Bełchatów
* Rozbudowa DK nr 8, odcinek Bełchatów – Mzurki
* Wzmocnienie DK nr 12, odcinek granica województwa wielkopolskiego – Słomków Mokry
* Wzmocnienie DK nr 12, odcinek Słomków Mokry – Sieradz
* Wzmocnienie DK nr 12, odcinek Zduńska Wola – Okup
* Wzmocnienie DK nr 12, odcinek Okup – Łask
* Rozbudowa DK nr 12, odcinek Łask – Wadlew
* Wzmocnienie DK nr 12, odcinek Wadlew – Piotrków Trybunalski
* Rozbudowa DK nr 12, odcinek Piotrków Trybunalski – Sulejów
* Rozbudowa DK nr 12, odcinek Opoczno – granica województwa mazowieckiego
* Wzmocnienie DK nr 14, odcinek Walichnowy – Złoczew
* Wzmocnienie DK nr 14, odcinek Złoczew - Sieradz
* Rozbudowa DK nr 14, odcinki Łódź – Stryków i Stryków – Głowno
* Rozbudowa DK nr 14, odcinek Głowno - Łowicz
* Wzmocnienie DK nr 45, odcinek granica województwa opolskiego – Wieluń
* Rozbudowa DK nr 45, odcinek Czarnożyły – Złoczew

* Rozbudowa DK nr 48, odcinek Inowłódz – granica województwa mazowieckiego
* Wzmocnienie DK nr 72, odcinek Balin - Aleksandrów Łódzki
* Wzmocnienie DK nr 74, odcinki Sulejów – Paradyż i Paradyż – Żarnów
* Wzmocnienie DK nr 83, odcinek granica województwa wielkopolskiego – Warta (z wyłączeniem m. Jeziorsko)
* Wzmocnienie DK nr 83, odcinek Warta – Sieradz z m. Warta
* Wzmocnienie DK nr 91, odcinek Tuszyn – granica województwa śląskiego

(...)
źródło: http://www.gddkia.gov.pl/...3ed7f18ba2a102b


PS - w pięciolatce odcinek Wieluń-Sokolniki opisany jest jako rozbudowa, a w planach na najbliższy rok jako wzmocnienie (kolejne niechlujstwo i pomyłka czy okrojenie projektu ? )

inwestycjedt1.jpg
źródło: http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_lodz/inwestycje_i_remonty//index.php?id_item_tree=85ac3d0e168cca98f3ed7f18ba2a102b
Plik ściągnięto 5383 raz(y) 65,91 KB

odnowypz9.jpg
źródło: http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_lodz/inwestycje_i_remonty//index.php?id_item_tree=85ac3d0e168cca98f3ed7f18ba2a102b
Plik ściągnięto 2054 raz(y) 87,09 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW