R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Zaktualizowany PZP Województwa Łódzkiego - sprawy wieluńskie
Autor Wiadomość
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-15, 20:33   Zaktualizowany PZP Województwa Łódzkiego - sprawy wieluńskie

Wiem że dokument wskazuje tylko preferowane kierunki rozwoju. W zestawieniu z poprzednim to ten obecnie poddawany konsultacjom jest dla Wielunia korzystniejszy. W poprzednim stwierdzano wprawdzie że Wieluń jest jednym z ważniejszych ośrodków w województwie (tzw ośrodkiem subregionalnym) -ale nie wiązało się to ze wskazaniem choćby kluczowych inwestycji. Tym razem jest inaczej - znalazł się zapis dotyczący pewnych inwestycji strategicznych. Ja tradycyjnie przyjrzałem się dokładniej działowi zatytułowanemu transport - wypunktowałem chyba wszystkie inwestycje z okolic Wielunia z tego działu.

Inwestycje zapisane w planie mogę podzielić na grupy:

I. Inwestycje strategiczne z punktu widzenia miasta:

- budowa linii kolejowej Wieluń-Chorzew/Siemkowice celem stworzenia bezpośredniego połączenia kolejowego Wielunia z Łodzią (z wykorzystaniem linii 131 „ Śląsk-Porty” i linii kolejowej nr 14 na odcinku Zduńska Wola- Łódź ) Z większych miast regionu jedynie Wieluń nie posiada połączenia z Łodzią, a w przypadku realizacji linii przy okazji skorzysta z niej niewątpliwie mniejszy Wieruszów. Łódź zyskałaby alternatywne połączenie z Wrocławiem!
- Budowa północnej obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8

II. Inwestycje bardzo ważne:
-Budowa przedłużeń ulicy Popiełuszki w Wieluniu – zaznaczenie zostało naniesione na mapę.
- Budowa fragmentu zachodniej obwodnicy Wielunia w ciągu drogi nr 43,
- Budowa fragmentu zachodniej obwodnicy Wielunia w ciągu drogi nr 45,
- Modernizacja linii nr 181 Herby Nowe – Oleśnica,
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 486 na odcinku Wieluń -Działoszyn (2008-2012)
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 481 Łask – Widoradz Górny (2009-1015)
- Rewitalizacja historycznego układu przestrzennego Wielunia jako unikatowego w skali kraju
- budowa S8 na południe od Złoczewa


III. Inwestycje pozostałe (ważne):
- Budowa fragmentu obwodnicy Wielunia w ciągu drogi nr 486
- Budowa gazociągu wysokiego ciśnienia relacji Bąków – Wieluń i gazyfikacja Wielunia
- Budowa obwodnicy Białej w ciągu drogi nr 8
- Budowa obwodnicy Ruśca w ciągu drogi nr 8
- Budowa odkrywki "Złoczew"

IV. Inwestycje pozostałe (drugorzędne):
- Realizacja zbiornika retencyjnego w Kurowie (gm Wieluń).
- budowa linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia 110kV relacji Stare Sady – Widoradz ze stacją transformatorową w rejonie Starych Sadów,
- Budowa obwodnic Raduckiego Folwarku i Chorzyny w ciągu drogi nr 8
- Budowa fragmentu obwodnicy Łasku i obwodnicy Widawy w ciągu drogi nr 481
- Budowa obwodnicy miejscowości Czarnożyły w ciągu drogi nr 45

Najciekawsze fragmenty PZP dotyczące okolic Wielunia dołączam na dole posta.

www.lodzkie.pl napisał/a:

Plan dla Łódzkiego 15 grudnia 2009 r.

Samorządowcy z całego regionu mogli zapoznać się z Planem Zagospodarowania Przestrzennego dla Województwa Łódzkiego. Kompleksowy projekt, do którego teraz będzie można zgłaszać uwagi, przedstawiły Elżbieta Hibner, Członek Zarządu WŁ i Ewa Paturalska-Nowak, Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego.

- Jesteśmy najszybciej rozwijającym się regionem w kraju. Odpowiednie zaplanowanie kierunków tego rozwoju w porozumieniu ze wszystkimi samorządami jest bardzo ważne - mówiła Elżbieta Hibner otwierając spotkanie.
Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego powstał w Biurze Planowania Przestrzennego WŁ. W trakcie jego opracowywania, czyli przez ostatnie dwa lata, wpłynęło do biura ponad tysiąc wniosków. 70 procent z nich zostało uwzględnionych. Do tego powstało wiele opracowań dotyczących rozwoju podregionów, ochrony środowiska, demografii, migracji ludności. Uwzględniono również wieloletnie plany rządowe. W ten sposób powstał dokument wytyczający kierunki rozwoju regionu na najbliższe lata.
Na wczorajszym spotkaniu plan został szczegółowo opisany i teraz pracownicy Biura Planowania Przestrzennego czekają na uwagi z gmin i powiatów.
A jakie są jego szczegółowe założenia? Autorzy planu nie mają wątpliwości, że głównym punktem rozwoju regionu będzie aglomeracja łódzka z ringiem dróg szybkiego ruchu oraz przebiegająca przez miasto koleją dużych prędkości.

Jednym ze strategicznych założeń jest wyznaczenie centrów regionalnych wokół województwa. Takie role mają pełnić Piotrków, Skierniewice, Kutno, Sieradz, Wieluń i Radomsko. - Bardzo ważnym punktem w tym projekcie jest wzmocnienie roli Wielunia w naszym województwie - podkreśliła Dyrektor Paturalska-Nowak. - Miasto powinno pełnić rolę ważnego ośrodka dla całego podregionu południowo-zachodniego.
Wieluń szansę rozwoju upatruje w szlaku bursztynowym z perłami archeologicznymi znajdującymi się w tamtejszych zbiorach muzealnych oraz w szlaku kajakowym na Warcie. Do obsługi tych inwestycji potrzebny byłby rozwój usług hotelarskich, gastronomicznych i agroturystycznych.
Jaki jeszcze potencjał regionu będzie kluczowy w najbliższych latach? Oprócz autostrad, dróg ekspresowych i szybkiej kolei, będzie to energetyka z wykorzystaniem elektrowni w Bełchatowie, dobrze rozwiniętej sieci przesyłowej i nowych inwestycji koncernu PGE; ewentualna budowa centralnego lotniska międzykontynentalnego pomiędzy Łodzią a Warszawą; wykorzystanie wód geotermalnych nie tylko w okolicach Uniejowa.
- Powstaje szalenie ważny plan rozwoju regionu. Szkoda tylko, że nie wszystkie samorządy odpowiedziały na nasze zaproszenie do dyskusji na ten temat - żałowała Elżbieta Hibner.
Wszyscy mają jednak szansę na ustosunkowanie się do zaktualizowanego planu dostępnego na stronie internetowej www.bppwl.lodzkie.pl/ , bo konsultacje potrwają do połowy stycznia.
(J.G.)


Teraz do dzieła panowie Burmistrzowie, Starostowie, Posłowie, Naczelnicy i Radni - oby te plany nie pozostały tylko panami (czynić starania aby jak największa ich część została zrealizowana!).

wielun.GIF
Plik ściągnięto 919 raz(y) 122,94 KB

kolej.GIF
Plik ściągnięto 3480 raz(y) 109,3 KB

legenda_wyciag.GIF
Plik ściągnięto 554 raz(y) 75 KB

Biala.GIF
Plik ściągnięto 854 raz(y) 79,07 KB

ogolny.GIF
Plik ściągnięto 893 raz(y) 119,05 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Archdevil 
Administrator
pan piekła



Pomógł: 57 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 2613
Piwa: 15/45
Skąd: Strugi
Wysłany: 2009-12-16, 22:17   

Cytat:
I. Inwestycje strategiczne z punktu widzenia miasta:
- budowa linii kolejowej Wieluń-Chorzew/Siemkowice celem stworzenia bezpośredniego połączenia kolejowego Wielunia z Łodzią (z wykorzystaniem linii 131 „ Śląsk-Porty” i linii kolejowej nr 14 na odcinku Zduńska Wola- Łódź ) Z większych miast regionu jedynie Wieluń nie posiada połączenia z Łodzią, a w przypadku realizacji linii przy okazji skorzysta z niej niewątpliwie mniejszy Wieruszów. Łódź zyskałaby alternatywne połączenie z Wrocławiem!

Stefan, jak myślisz, jaka jest szansa, że ten plan dojdzie do skutku? A jeśli tak, to w przeciągu ilu lat?
_________________
diablos un pasos amigos (D.U.P.A)
http://www.radiofonia.net

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-16, 22:29   

Archdevil, myślę że jeżeli dojdzie do realizacji tej linii kolejowej to niestety nieprędko :( , a szkoda bo idea fajna :) . Korzyści z ewentualnego połączenia kolejowego z Łodzią i "magistralą węglową" dla miasta i jego mieszkańców oczywiste.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-16, 23:47   

Archdevil, liniami kolejowymi zarządza i buduje je spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, więc to od tej spółki zależy kiedy powstanie ta linia. Niestety sytuacja finansowa wszystkich spółek z grupy PKP jest obecnie bardzo nieciekawa, brakuje pieniędzy na bieżące utrzymanie wielu ważnych dla transportu krajowego linii. Oprócz tego warto tutaj zaznaczyć, że ostatnia nowa linia kolejowa w Polsce została wybudowana jeszcze w czasach PRL-u. Od 20 lat sukcesywnie zamyka się linie, ale nowych nie buduje się. Wydaje mi się więc, że budowa linii Wieluń - Chorzew-Siemkowice będzie mogła się rozpocząć dopiero wtedy, kiedy PKP wyjdzie na prostą jeśli chodzi o finanse, a na pewno nie nastąpi to wcześniej niż za 10 - 20 lat. Więc perspektywa naprawdę odległa.
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
mnino 
Dojeżdża PKSem


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 164
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Osjaków
Wysłany: 2009-12-17, 02:07   

Na mapie z planem odkrywki Złoczew (wyświetlanej podczas prezentacji oferty kopalni Bełchatów) pokazana była linia kolejowa (taśmociąg) prowadzący w kierunku wschodnim przez Wielgie, Czernice. Wydaje się więc, że najlepszą, najtańszą i najkrótszą opcją byłaby budowa linii kolejowej o długości ok 18km z Wielunia do Czernic/Osjakowa. Jeżeli oczywiście to kopania Bełchatów uzyska koncesje na wydobycie węgla pod Złoczewem i o ile zdecyduje się na budowę linii kolejowej a nie taśmociągu.
_________________
strona internetowa Osjakowa i okolic
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-17, 08:06   

Spooky napisał/a:
Archdevil, liniami kolejowymi zarządza i buduje je spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, więc to od tej spółki zależy kiedy powstanie ta linia.


I tak i nie. PKP PLK nie jest zwykłą spółką PKP i dlatego nie jest przewidziana do nawet częściowej prywatyzacji - w pewnym sensie przypomina GDDKiA. Zarówno drogi jak i linie kolejowe nie będą się nigdy samofinansować. Przy dużych inwestycjach konieczne jest finansowanie/ współfinansowanie "zewnętrzne" - np budżet państwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
vel diablo 
Słyszał o Wieluniu


Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: wln/wawa
Wysłany: 2009-12-17, 08:11   

Odległe czasy :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
OgioN 
Mieszka pod Wieluniem



Pomógł: 16 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 796
Piwa: 2/7
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-17, 18:33   

Spooky napisał/a:
Oprócz tego warto tutaj zaznaczyć, że ostatnia nowa linia kolejowa w Polsce została wybudowana jeszcze w czasach PRL-u.

To chyba jakiś żart :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-17, 19:36   

OgioN napisał/a:
To chyba jakiś żart :shock:


Chciałbym, żeby to był żart. Ale tak się składa, że tak nie jest. Od kiedy mamy Wolną Polskę, kolej jest traktowana po macoszemu i pieniądze głównie idą na drogi. Liczba eksploatowanych linii kolejowych sukcesywnie zmniejsza się i według planów będzie zmniejszać się jeszcze przez kilka lat (niektóre linie będą zamykane). Dopiero gdy drogi zostaną doprowadzone do dobrego stanu, to pewnie wtedy wezmą się za kolej. Zdziwiłbyś się, w jak kiepskim stanie są obecnie nawet niektóre główne linie kolejowe w Polsce. Na linii Katowice - Kraków pociąg jedzie przez ok. 2 km z prędkością 20km/h z powodu fatalnego stanu torów. Planowany remont - 2015 rok. W każdym razie, nie odbiegajmy od tematu wątku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-01-18, 19:55   

Dziennik Łódzki napisał/a:
Trzynaście priorytetów dla łódzkiej kolei



2013-01-17 Dziennik Łódzki

Marcin Bereszczyński

Urząd Marszałkowski w Łodzi i PKP PLK podpisały porozumienie dotyczące kluczowych inwestycji w infrastrukturze kolejowej w województwie łódzkim. Na liście priorytetowych zadań znalazło się 13 pozycji.

Pierwsze miejsce zajmuje budowa tunelu między dworcami Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Niebawem rozpisany zostanie przetarg na wykonawcę drugiego już studium wykonalności dla tunelu. Urząd Marszałkowski w Łodzi chce współuczestniczyć w tworzeniu tego dokumentu. Zależy mu, aby w podziemnej trasie były przystanki kolejowe.

Pierwsze studium tego nie zakładało. A jeśli już miała być stacja, to w pobliżu Manufaktury i to tylko wtedy, jeśli centrum handlowe dołoży do przedsięwzięcia. Łodzianie wskazywali lepsze lokalizacje przystanków pod pl. Hallera i u zbiegu al. Kościuszki i Zielonej. Nowe studium ma kosztować 8 mln zł. Jeśli uda się szybko opracować ten dokument i znajdą się pieniądze na budowę tunelu, to może on powstać nawet w 2015 roku.

Na liście znalazła się rewitalizacja linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska - Sieradz w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego. Na ministerialnej liście inwestycji na lata 2013-15 wpisano tę inwestycję do zadań rezerwowych. Jest jednak duża szansa, że w latach 2013-14 zrobi się lifting trasy, aby pociągi mogły jeździć szybciej. W następnej kolejności za 600 mln zł ma odbyć się gruntowna modernizacja torów.

Bardzo ważną inwestycją jest poprawa linii nr 16 ze stacji Łódź Widzew aż do Kutna. Zadanie podzielono na 3 etapy. Pierwszy z Widzewa do Zgierza ma już wyłonionego wykonawcę, który za 23,1 mln zł zmodernizuje tory do 2014 roku. Drugi etap, czyli Zgierz - Ozorków, jest w fazie studium wykonalności. Dokument ma odpowiedzieć na pytanie, czy linię poprowadzić tak jak przebiega obecnie, czy wytyczyć nową trasę. A jeśli w obecnym śladzie, to czy możliwe będzie dobudowanie drugiego toru. Koszt projektu oszacowano na 35,7 mln zł.

Ma zostać również dokończona budowa wschodniego wiaduktu kolejowego przy Kaliskim. Prace przerwano w latach 90. Doprowadziło to do sytuacji, że tylko 4 z 10 torów są przelotowe. Pozostałe zakończone są tzw. kozłem oporowym, czyli kończą się "w polu". Z południa na Kaliski prowadzi tylko jeden tor.

Na liście jest też rewitalizacja linii z Łodzi Kaliskiej do Zgierza, z Tomaszowa Mazowieckiego do Idzikowic - Opoczna, budowa linii kolejowej do portu lotniczego im. Reymonta, budowa linii od Wielunia do linii nr 131 w stronę Zduńskiej Woli, aby umożliwić połączenie kolejowe Łodzi z Wrocławiem.

Są też wpisane prace związane z Fabrycznym, czyli budowa podziemnego dworca i jego zachodniej głowicy, gdzie będą swobodnie manewrować pociągi.
http://www.dzienniklodzki...kolei,id,t.html




wielun.naszemiasto.pl napisał/a:

Marszałek województwa chce połączyć Wieluń z magistralą węglową
2013-01-18

Pociągiem z Wielunia do Łodzi? To nie żart. Marszałek województwa przedstawił najważniejsze inwestycje szykowane na kolei w regionie. Wśród priorytetów znalazła się budowa torowiska z Wielunia do linii nr 131 w stronę Zduńskiej Woli, skąd jest już otwarta droga do stolicy województwa

Urząd Marszałkowski w Łodzi i PKP PLK podpisały porozumienie dotyczący kluczowych inwestycji w infrastrukturze kolejowej w naszym województwie. Na liście priorytetów znalazło się 13 zadań, a wśród nich widnieje także doprowadzenie nowej linii do Wielunia. Chodzi o budowę trasy kolejowej Wieluń – linia nr 131 (kier. Zduńska Wola). Miałoby to w przyszłości umożliwić połączenie kolejowe Łodzi z Wrocławiem.

Porozumienie zakłada współpracę przy realizacji kluczowych budów i modernizacji tras kolejowych. Podczas czwartkowej konferencji w UM w Łodzi marszałek Witold Stępień podkreślił, że najważniejsze jest doprowadzenie istniejących linii kolejowych do takiego stanu, aby do minimum ograniczyć miejsca, gdzie pociągi muszą zwalniać (taka modernizacja szykuje się już wkrótce m.in. na trasie z Łodzi do Sieradza).

- Trzeba jednak pamiętać o konieczności ich uzupełniania - mówił marszałek. - Takim zasadnym połączeniem, które powinno powstać jest Wieluń - linia 131, która przyłączy Wieluń do magistrali węglowej, a dalej przez Zduńską Wolę do Łodzi.

Kluczowe zadania na kolei przewidziane do realizacji w województwie łódzkim:

- budowa linii kolejowej w tunelu średnicowym pod Łodzią
- budowa wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska
- rewitalizacja linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska - Sieradz/Ostrów Wielkopolski
- rewitalizacja linii nr 15: odcinek Łódź Kaliska – Zgierz
- rewitalizacja linii nr 16 na odcinku Zgierz – Ozorków – Kutno
- budowa i przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – etap II
- budowa linii kolejowej Zgierz – Kutno
- rewitalizacja linii nr 22 i 25 Łódź - Tomaszów Mazowiecki – Opoczno (odcinek Gałkówek – Idzikowice/Opoczno)
- budowa linii kolejowej do portu lotniczego im. Władysława Reymonta wraz ze stacją końcową
- budowa linii kolejowej Wieluń – linia nr 131 (kier. Zduńska Wola)
- modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź (odcinek Łódź Widzew - budowa dworca Łódź Fabryczna)
- powstanie studium wykonalności dla przystosowania Łódzkiego Węzła Kolejowego do obsługi kolei dużych prędkości.


Rynek Kolejowy napisał/a:


Kategoria: Infrastruktura
Data dodania: 2013-01-18
(źródło: Roman Czubiński)

Łódzkie: 13 priorytetów PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe SA planują wybudowanie na terenie województwa łódzkiego trzech nowych linii kolejowych. Oprócz tunelu średnicowego ma powstać połączenie Wielunia z magistralą węglową oraz odgałęzienie od linii nr 14 na lotnisko Lublinek.

W czwartek 17 stycznia w łódzkim Urzędzie Marszałkowskim odbyło sie spotkanie poświęcone priorytetowym inwestycjom w infrastrukturę kolejową na terenie województwa. Marszałek Witold Stępień i pełnomocnik zarządu PKP PLK Piotr Malepszak podpisali w tej sprawie porozumienie.

Lista liczy 13 pozycji. Oprócz budowy wspomnianych trzech linii, ważne miejsce zajmują rewitalizacje istniejącej infrastruktury (odcinki: Łódź Kaliska-Zgierz z przebudową stacji Zgierz, Łódź Widzew-Kutno, Gałkówek-Tomaszów Mazowiecki-Idzikowice/Opoczno). Nie jest wykluczone poprowadzenie odcinka Zgierz-Ozorków po nowym śladzie lub dobudowa drugiego toru istniejącej linii. Rozważa się też elektryfikację szlaku Tomaszów-Opoczno i wykorzystanie go jako dojazdu pociągów z Łodzi do Centralnej Magistrali Kolejowej.


W przypadku trasy ze stacji Łódź Kaliska do Ostrowa Wielkopolskiego rewitalizacja (głównie likwidacja punktowych ograniczeń prędkości na przejazdach niestrzeżonych) ma być jedynie rozwiązaniem przejściowym. Docelowo zarządca infrastruktury zamierza zmodernizować linię nr 14 i podnieść prędkość drogową na części lub całości szlaku do co najmniej 120 km/h (odcinek o wyższej prędkości maksymalnej miałby zaczynać się na stacji Pabianice). "Projekt rewitalizacji linii nr 14 został wpisany na listę podstawową do sfinansowania z POIiS w perspektywie 2014-2020 (na jednej z pierwszych pozycji)" - głosi komunikat. Przewidywany koszt to ok. 600 mln zł.

Modernizacja czeka też odcinek Łódź Widzew-Łódź Fabryczna. Ostatnia z wymienionych stacji otrzyma także zachodnią głowicę manewrową, która ma być preludium do budowy tunelu średnicowego. Sam tunel, według deklaracji uczestników spotkania, może powstać już w 2015 r. Termin rozpoczęcia prac jest uzależniony od ilości zgormadzonych funduszy oraz od tego, jak szybko powstanie nowe studium wykonalności dla jego budowy. Dokument będzie obejmował także przebudowę stacji Łódź Żabieniec. Opracowanie ma wyróżniać się naciskiem położonym na integrację kolei z komunikacją miejską poprzez budowę trzech przystanków (Zielona/Kościuszki, Ogrodowa/"Manufaktura" i Kasprzaka). Koszt zadania szacuje się na 8 mln zł. 6,8 mln zł z tej kwoty ma pochodzić z Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko".

Wartą uwagi pozycją jest dokończenie wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska. Podczas przebudowy dworca do 1998 r. zdążono rozebrać stary i wybudować nowy wiadukt nad drogową trasą wschód-zachód. Zabrakło jednak funduszy na ułożenie torowiska. Obecnie ruch w kierunku stacji Łódź Chojny odbywa się po prowizorycznym, pojedynczym torze łącznikowym wyprowadzonym za wiaduktem zachodnim. Taki stan ogranicza przepustowość i funkcjonalność dworca, którego trzy perony wschodnie nabrały przez to charakteru czołowego z wylotem jedynie w stronę Zgierza. W ostatnich latach pojawiały się wątpliwości, czy stan techniczny niedokończonej konstrukcji pozwala jeszcze na jej wykorzystanie. Zgodnie z planami PKP PLK odbudowa powinna zakończyć się w 2014 r. Szacowany koszt prac zabezpieczających to ok. 11,8 mln zł, a robót torowych i pozostałych - 18,2 mln zł.

Na liście priorytetów znalazła się również kontynuacja budowy i przebudowy przystanków na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wykaz zamyka opracowanie Studium Wykonalności dla przystosowania Łódzkiego Węzła Kolejowego do obsługi Kolei Dużych Prędkości oraz zapewnienia jego intermodalności z innymi środkami transportu.

Na spotkaniu zapowiedziano ponadto starania o zwiększenie bieżącego finansowania dla łódzkiego Zakładu Linii Kolejowych. Rozważane źródła to oszczędności na przetargach lub dotacja z Funduszu Kolejowego. Zostaną one wykorzystane m. in. na najpilniejsze naprawy bieżące odcinka Łódź Kaliska-Zgierz.
Cytat:


50f93fc361ca4_o.jpg
Plik ściągnięto 287 raz(y) 76,15 KB

_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Nevermind 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 957
Piwa: 1/1
Skąd: NL
Wysłany: 2013-01-18, 21:43   

Jakby miala isc ta linia?
_________________
Worldwide Trance Community..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Silvo 
Mieszka pod Wieluniem
Wieluń rulez!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 876
Piwa: 11/19
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-01-18, 22:02   

Kolej ledwo co zipie, a chcą jeszcze nowe torowiska stawiać
_________________
Carpie diem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
jakub_sadowa 
Dojeżdża PKSem



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 225
Piwa: 6/8
Skąd: Wieluń / Wrocław
Wysłany: 2013-01-31, 15:53   

Cytat:
Wieluń

Koleją z Wielunia do Łodzi? Tylko jeśli pomoże Unia


Marszałek województwa chciałby stworzyć połączenie kolejowe Wielunia z Łodzią. Co jeszcze nie znaczy, że stworzy. Sprawdziliśmy, jakie są faktyczne szanse na realizację tej inwestycji.

Przypomnijmy, że marszałek województwa przedstawił w połowie stycznia najważniejsze inwestycje szykowane na kolei w Łódzkiem. Wśród priorytetów znalazła się budowa torowiska z Wielunia do linii nr 131 w stronę Zduńskiej Woli, skąd jest już otwarta droga do stolicy województwa. Inwestycja zostanie jednak zrealizowana tylko wtedy, jeśli uda się pozyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Urząd Marszałkowski w Łodzi i PKP PLK podpisały porozumienie dotyczące kluczowych inwestycji w infrastrukturze kolejowej w naszym województwie. W ocenie marszałka konieczne jest połączenie kolejowe Wielunia z Łodzią, a także z centralną i północną częścią regionu.

- Chodzi o poprawę warunków podróżowania oraz wzbogacenie oferty powiązań regionalnych i międzywojewódzkich. Takie rozwiązanie pozwoliłoby w przyszłości myśleć o dołączeniu Wielunia do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - precyzuje Jacek Grabarski z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. - Zresztą już przed 100 laty istniały plany łączące koleją Piotrków z Wieluniem. Niestety linia skończyła się na Bełchatowie.

Mieszkańcy o propozycji marszałka wypowiadają się z nadzieją, ale nie brakuje też sceptycznych głosów. Co nie dziwi, bowiem pomysł budowy torowiska z Wielunia do Chorzewa-Siemkowic znany jest nie od dziś i jak dotąd nic z tego nie wyszło. W Urzędzie Marszałkowskim przyznają, że wpisanie zadania na listę priorytetów na kolei (jak również do planu zagospodarowania przestrzennego województwa) jeszcze o niczym nie przesądza.
Mimo wszystko jednak porozumienie z PKP PLK należy traktować jako krok do przodu. Kolej wzięła bowiem w ogóle pod uwagę budowę tej linii, na czym władzom województwa zależało w pierwszym rzędzie.

- Wprowadzając plan budowy tej linii do porozumienia dajemy sobie szansę na ewentualne pozyskanie unijnego dofinansowania na realizację projektu w latach 2014-2020 - wyjaśnia Jacek Grabarski. I daje do zrozumienia, że bez pieniędzy z zewnątrz realizacja inwestycji będzie niemożliwa. - Budowa kilkudziesięciu kilometrów torów to potężna inwestycja, wymagająca olbrzymich nakładów finansowych, na które Województwo Łódzkie z pewnością nie będzie mogło sobie pozwolić, a i Polskie Linie Kolejowe miałyby kłopot ze sfinansowaniem tak dużej inwestycji wyłącznie z własnych funduszy.

Wielunianie zastanawiają się, czy pomysł połączenia Wielunia z magistralą węglową (Chorzew-Siemkowice) nie zmierza przypadkiem do stworzenia alternatywnego połączenia Łodzi z Wrocławiem? W ten sposób stworzyłaby się szansa na reaktywację połączeń ze stolicy Dolnego Śląska do miast leżących przy linii 181. Władze województwa nie rozpatrują tego jednak w ten sposób:

- Jeśli chodzi o połączenie Łodzi z Wrocławiem, to w naszej ocenie nadal najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest budowa Kolei Dużych Prędkości (tzw. "Y"), która zapewni nie tylko połączenie Wrocławia z Warszawą przez Łódź, ale również połączenie Łodzi z Poznaniem. Połączenie z Wrocławiem powinna też poprawić w pierwszej kolejności modernizacja linii przez Sieradz do Ostrowa Wielkopolskiego - zaznacza Jacek Grabarski.




źródło:wielun.naszemiasto.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mrówek 
Moderator



Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 3747
Piwa: 39/17
Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2013-02-05, 19:24   

POCIĄGIEM Z WIELUNIA DO ŁODZI?



PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują wybudowanie na terenie województwa łódzkiego trzech nowych linii kolejowych. Oprócz tunelu średnicowego ma powstać połączenie Wielunia z magistralą węglową. Jak to będzie wyglądać? O jaki odcinek chodzi? Szczegółowo wyjaśnił to posługując się w tym celu mapą Stanisław Kokot – kolejarz – związkowiec. Zobacz wideo. A chodzi o naprawdę nieduży odcinek, maksymalnie do 30 km.
Info: TVK WSM
_________________
"Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW