R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
"Klient to zwierzyna" - niemoralne reklamy usług
Autor Wiadomość
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-04-18, 11:43   "Klient to zwierzyna" - niemoralne reklamy usług

"Rzeczpospolita": "Klient to zwierzyna, którą za wszelką cenę trzeba upolować" - to motto, które przyświeca sprzedawcom usług bankowych i telekomunikacyjnych. Gazeta pisze o niemoralnych, ale legalnych praktykach stosowanych przez nich.

Dziennik zauważa, że oferują usługi tanio, szybko i bez problemów, ale tak jest tylko w reklamach. Według gazety przyświeca im motto: "Klient to zwierzyna, którą za wszelką cenę trzeba upolować".

"Rzeczpospolita" przytacza przykład Banku Millennium, który promuje rachunek oszczędnościowy "Mille Premia". Z reklamy wynika, że oprocentowanie konta wynosi 4 procent. Dopiero, gdy poznamy szczegóły oferty, okaże się, że Millennium daje obiecane 4 procent ale tylko przez pierwszy miesiąc. Poźniej oprocentowanie spada o połowę. Gazeta sprawdziła, że podobnie jest z resztą dostępnych na rynku produktów oferowanych między innymi przez Eurobank, Dom Bank i Getin Bank.

W "Rzeczpospolitej" czytamy też o podobnych praktykach instytucji oferujących kredyty na spłatę pralki, samochodu, czy mieszkania. Podsuwają one konsumentowi ubezpieczenie na życie. Z danych Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych wynika, iż konsumenci słono przepłacają za te polisy. Według "Rzeczpospolitej" zakłady ubezpieczeń są gotowe oddać bankowi połowę a niekiedy nawet 90 procent uzyskiwanej składki ubezpieczeniowej byle tylko zwiększyć sprzedaż polis. Odbijają to sobie, ograniczając do minimum prawdopodobieństwo wypłaty odszkodowania.

Również w reklamach usług telekomunikacyjnych wygląda zawsze lepiej niż w rzeczywistości. "Rzeczpospolita" zauważa, że sprzedawcy usług stacjonarnych skrzętnie ukrywają faktyczne koszty rozmów. W taryfie "TP 60 minut za darmo" faktyczny koszt takiej rozmowy to 69 groszy , a w planie standardowym 71 groszy. W PTK Centertel w Orange dla firm mowa jest o bezpłatnych rozmowach do pięciu numerów. Gdy się przyjrzeć regulaminowi to okazuje się , że są płatne, bo zjadają minuty wliczone w abonament.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Malinka 
WIELUNIAK
GrzEczNa DZieWczYnKa



Pomogła: 3 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 28 Sty 2006
Posty: 2245
Skąd: Zgierz -> Łódź
Wysłany: 2006-04-26, 14:55   

Jaro napisał/a:
W taryfie "TP 60 minut za darmo" faktyczny koszt takiej rozmowy to 69 groszy , a w planie standardowym 71 groszy

Dobrze wiedzieć bo mam właśnie tą taryfę w TP...

Jaro napisał/a:
"Klient to zwierzyna, którą za wszelką cenę trzeba upolować".


Coroz częściej spotykamy się z przekłamanymi reklamami... :roll:
Ale ci sprzedawcy wiedzą doskonale co robia... i naciągają ludzi mniej inteligentnych którzy nie czytają tzw. gwiazdek przy każdym dokumencie albo nie potrafią się zapytać o wszystkie szczegóły ...

Przykładem może być tutaj osoba która znam (45 lat) ..
Pewnego dnia zadzwoniła do niej pani z TP i zaczeła wciskać ten abonament (wieczory i weekendy za darmo) .. kobieta ta nie zatanawiając się zgodziła się.. potem gdy przyszedł pierwszy rachunek zobaczyła że abonament musi zapłacić ponad 100 zł!!!!! przeraziła się ponieważ nie miała tyle pieniędzy i musiała pożyczyć (dodajmy iż ta kobieta mało co dzowniła .. nieraz w najpilniejszej potrzebie - stara panna mieszkająca samotnie) ... Myślała że te darmowe rozmowy wchodza w jej najnizszy abonament a pani nie raczyła jej poinformować o tzw gwiazdkach * ale tak samo to jej wina ponieważ powinna się zapytac o szczegóły tej promocji.... ehhh :roll:
_________________
,,Ludzie nigdy nie wiedzą, że są szczęśliwi, wiedzą tylko, kiedy byli szczęśliwi..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Aksel
[Usunięty]

Wysłany: 2006-04-26, 18:58   

Ciekawa historia chyba nawet wiem o kogo ci chodzi ;)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW